DHL Freight söker: Customer Service Advisor/ Kundtjänstmedarbetare

DHL Freight söker: Customer Service Advisor/ Kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv.  Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.

DHL Freights Kundservice i Växjö ansvarar för all kundservice gällande våra Inrikesprodukter. Vi är ca 130 medarbetare som arbetar på Arabygatan 80. Vi hanterar förfrågningar som avser både före, under och efter transporten, via telefon, mail och chatt från kunder belägna i hela Sverige. För oss är tillgänglighet och kundbemötande viktigt för att vi ska kunna leverera en positiv kundupplevelse. Därför är kundfokus samt ditt engagemang som medarbetare oerhört viktigt för oss! 

Arbetsuppgifter och ansvar
Du får en utvecklande och spännande roll där du hanterar kundkontakter via telefon, mail och chatt. Rollen innebär att ta emot inkommande samtal gällande våra inrikesprodukter från våra företagskunder och deras kunder. Att med hjälp av våra system ge service och problemlösning. Men också att arbeta nära övriga funktioner inom Kundservice samt DHL Freight i stort. Detta för att stärka banden och samarbetet inom DHL Freight i syfte för att arbeta med ständiga förbättringar.

Dina främsta verktyg i denna roll är telefon, dator och din förmåga att kommunicera, därför är du van att arbeta i olika system i datamiljöer och gillar att ha många arbetsuppgifter igång samtidigt.

Profil & Bakgrund 

·        Gymnasial utbildning eller likvärdig

·        God datorvana

·        Strukturerad och gillar att arbeta i högt tempo

·...

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DHL Freight (Sweden) AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 april 2022
  • Ansök senast: 20 maj 2022

Besöksadress

Terminalgatan 7
None

Postadress

Box 206
MALMÖ, 20122

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024