OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vilka är vi?
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är "logistikbolaget för hela världen". DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.
Klicka gärna på länkarna om du vill veta mer om:
DHL - vårt varumärke:
https://www.youtube.com/watch?v=YffYBfWaqkY
DHL Freight - globalt:
https://www.youtube.com/watch?v=SSsYZjP5CX8&feature=youtu.be
DHL Freight - Sverige:
https://www.youtube.com/channel/UCk_9cOpEEBr5B2vFKTyX7Eg/featured?disable_polymer=1
DHL Freights Kundservice i Växjö ansvarar för all kundservice gällande våra Inrikesprodukter. Vi är ca 130 medarbetare som arbetar på Arabygatan 80. Vi hanterar förfrågningar både via telefon och mail från kunder belägna i hela Sverige. För oss är tillgänglighet och kundbemötande viktigt för att vi ska kunna leverera en positiv kundupplevelse. Därför är kundfokus samt ditt engagemang som medarbetare oerhört viktigt för oss.
Är du vår nästa kundservice-stjärna?
Just nu söker vi medarbetare till vår Frontline-avdelning.
Vad erbjuder vi dig?
På DHL har vi massor att vara stolta över. Men det vi är mest stolta över är våra medarbetare. Och som medarbetare på DHL har du möjlighet att upptäcka och utveckla dina starka sidor. Som en del av världens ledande logistikföretag har du möjlighet att vidga dina vyer och uppnå resultat tillsammans med de bästa i branschen. Allt vi kräver från dig är ditt engagemang, att du tror på dig själv och att du har vad som krävs för att utföra jobbet!
Tjänsten är ett semestervikariat på heltid med stora möjligheter till förlängning och kan leda till fastanställning.
Placeringsort är Växjö.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Du får en utvecklande och spännande roll där du hanterar kundkontaker via telefon och mail.
Rollen innebär att ta emot inkommande samtal gällande våra inrikesprodukter från våra företagskunder och deras kunder. Att med hjälp av våra system ge service och problemlösning.
Men också att arbeta nära övriga funktioner inom Kundservice samt DHL Freight i stort. Detta för att stärka banden och samarbetet inom DHL Freight i syfte för att arbeta med ständiga förbättringar.
Vem är du?
Dina främsta verktyg i denna roll är telefon, dator och din förmåga att kommunicera, därför är du van att arbeta i olika system i datamiljöer och gillar att ha många arbetsuppgifter igång samtidigt. Vi söker dig som har en gymnasieexamen och är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.
Intresserad?
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatumet.
Ansökan via webb:
https://www.recruto.se/apps/modal-window/new-candidate/jobid/32521
Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi gör bakgrundskontroll på slutkandidat.
Rekryteringen görs i samarbete med Arbetsförmedlingen/Arbetsgivarcenter i Växjö.