OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv. Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.
Vill du arbeta med digital marknadsföring i en internationell organisation där du erbjuds strategiska och operativa arbetsuppgifter? Då tycker vi att du ska läsa vidare.
Vi letar nu efter en digital expert som brinner för digitala marknadsföring samt gillar analys och data. Inom bolaget kommer du ha en nyckelroll för att fortsätta driva och utveckla den digitala marknadsföringen samt optimera den digitala kundresan mot våra företagskunder. Du kommer även ansvara över en egen säljkanal, där du driver utvecklingen av kanalen, effektiviserar processer samt ökar tillväxten. Dessa kunder bearbetas och hanteras till största del digitalt och till din hjälp har du även vårt kvalificeringsteams som hanterar inkommande leads från hemsidan. Du kommer också att arbeta med exempelvis att optimera DHL Freight hemsida, driva in leads, analys, uppföljning samt att utveckla och leda digitala projekt.
Tjänsten rapporterar till Head of Marketing på DHL Freight Sverige och tillhör Markandsteamet.
Arbetsuppgifter och ansvar
* Driva arbetet och utvecklingen av säljkanalen ”Direct Marketing”.
* Ta fram marknadsstrategier och utföra arbetet med hur vi arbetar med hemsidan och kundportalen med fokus på försäljning.
* Ansvara för SEO och SEM genom att agera beställare gentemot externa samarbetspartners samt att själv hantera optimeringen på hemsidan.
* Agera specialist i digitala kampanjer.
* Leda och initiera projekt inom marknad och se till att milstolpar och tidsramar hålls.
* Analysera data och ta fram uppföljningar via Adobe Analytics och vår egen kundbas.
* Budgetansvar.
Profil & Bakgrund
Du är en lagspelare som har ena foten i den digitala världen och den andra inom det kommersiella. Det är därför viktigt att du gillar att arbeta krossfunktionellt med flera olika avdelningar och länder. Vi tror att ditt tillvägagångsätt är att arbeta strukturerat, datadrivet, agilt och nytänkande kring digital utveckling inom bolaget.
Vi ser att du har:
* Akademisk utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller annan likvärdig utbildning.
* Minst 3-4 års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter.
* Brinnande intresse för digital marknadsföring och försäljning.
* Vana att arbeta med kundresan (User Expreience).
* Erfarenhet och intresse av analys.
* Erfarenhet av projektledning.
* Fördel om du har arbetat med CRM.
* Goda kunskaper i webbpubliceringsverktyg och grafiska program som exempelvis InDesign och Photoshop.
* Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.
Tjänsten är tillsvidare med 100 % tjänstgöringsgrad. Vi tillämpar provanställning.
Tjänsten är placerad i Solna, Stockholm.
Vad erbjuder vi dig?
Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som...