OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv. Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.
Vi söker dig som vill vara del av det drivet och professionellt team på 11 personer vars huvudsakliga arbetsuppgift är att planera transporter till och från Centraleuropa, Baltikum och CIS. Du är en teamspelare och utmärkt kommunikatör med ett driv och engagemang för att leverera kvalitet och kundnöjdhet varje dag.
Arbetsuppgifter och ansvar
Trafikplanering och dirigering av dragbilar/trailers, både import/export
Utveckla och bibehålla relationer med kunder och samarbetspartners
Bygga relationer i ett befintligt internationellt & nationellt nätverk
Kalkylering av transportpriser
Arbeta med kvalitet & performance utifrån uppsatta mål
Profil & Bakgrund
2-4 års kvalificerad erfarenhet inom transport och logistik
Mycket goda kunskaper i tal och skrift i svenska, engelska
Analytisk förmåga samt goda färdigheter i MS Office
En väl utvecklad förmåga att strukturera och planera ditt arbete
Utmärkt kommunikatör och teamspelare
Du är stresstålig med förmåga att även i pressade situationer kunna behålla överblicken, prioritera och fatta beslut.
Resultatorienterad och affärsdriven
Kunskaper i slaviska språk företrädelsevis polska är meriterande
Tjänsten är tillsvidare med 100 % tjänstgöringsgrad. Vi tillämpar provanställning. Tjänsten är placerad i Malmö.
Vad erbjuder vi dig?
Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och blev bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad.
Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan senast Välkommen med din ansökan senast 27 september, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor, vänligen kontakta Cecilia Andersson på email: cecilia.andersson@dhl.com eller 070-34 51 34.
Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram
Eller kika närmare på DHL - vårt varumärke, DHL Freight - globalt eller DHL Freight Sverige
Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater.
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. DHL ingår i koncernen Deutsche Post DHL som finns i 220 länder och har 570 000 anställda. Genom sitt globala nätverk kan DHL erbjuda sina kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har cirka 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.