DHL Freight söker: Kundservicemedarbetare

DHL Freight söker: Kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv. Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.

DHL Freights Kundservice i Växjö ansvarar för all kundservice gällande våra Inrikes produkter. Vi är ca 140 medarbetare som arbetar på Smedjegatan 12. Vi hanterar förfrågningar som avser både före, under och efter transport via telefon, mail och chatt från kunder och mottagare belägna i hela Sverige. För oss är tillgänglighet och kundbemötande viktigt för att vi ska kunna leverera en positiv kundupplevelse. Därför är kundfokus samt ditt engagemang som medarbetare oerhört viktigt för oss! 

Är du vår nästa kundservice-stjärna?

Just nu söker vi medarbetare till vår Frontline-avdelning, där det idag arbetar ca 90personer.

Vi har en arbetsplats där du får möjlighet att växa tillsammans med din avdelning och hela vår kundservice. Vi har delat in kundens frågor i olika kunskapsområden. När man börjar hos oss så lär man sig ett kunskapsområde för att sedan bygga vidare med fler. Vi har en hög teamkänsla där vi hjälper och stöttar varandra. Vi vill ha roligt tillsammans, nå våra mål, få våra kunder att växa tillsammans med oss och fira våra framgångar. För oss är medarbetarengagemanget avgörande för att vi ska lyckas.

Arbetsuppgifter och ansvar
Du får en utvecklande och spännande roll där du hanterar kundkontakter via telefon, mail och chatt. Rollen innebär att ta emot inkommande samtal gällande våra inrikes produkter från våra företagskunder och privatpersoner. Lära sig att använda våra system för att på bästa sätt ge service och snabb problemlösning. Vi arbetar också nära övriga funktioner inom Kundservice samt DHL Freight i stort, detta för att stärka banden och samarbetet inom DHL Freight i syfte för att arbeta med ständiga förbättringar.

Dina främsta verktyg i rollen är telefon, dator och din förmåga att kommunicera, därför är du van att arbeta i olika system i datamiljöer och gillar att ha många arbetsuppgifter igång samtidigt.

Profil & Bakgrund

För att lyckas i den här rollen ser vi att du har:

Gymnasial utbildning eller likvärdig

God dator- och systemvana

Kommunicerar mycket väl i svenska och engelska i tal och skrift

Godkänt utdrag ur polisens belastningsregister

1-2 års erfarenhet inom kundservice eller liknande områden är meriterande

Nedan kännetecknar dig som person:
 

Positiv & engagerad

Brinner för att arbeta i Team och hjälpa andra

Lyhörd för andra människors behov

God kommunikationsförmåga

Strukturerad

Stresstålig

Lösningsorienterad

Vi söker flera kandidater med 100 %tjänstgöringsgrad. Tjänsten är placerad i Växjö.

Vad erbjuder vi dig?

Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och är bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad.

Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. I vår rekryteringsprocess kan du bli erbjuden att besvara en videointervju, vi hoppas att du genomför denna vid förfrågan då det ger oss ett ypperligt tillfälle att lära känna dig lite bättre. Vid frågor, vänligen kontakta Marie Sundbladpå email: Marie.Sundblad@dhl.com

Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram

Eller kika närmare på DHL - vårt varumärke, DHL Freight  - globalt eller DHL Freight Sverige.

Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DHL Freight (Sweden) AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 november 2024
  • Ansök senast: 28 februari 2025

Besöksadress

Terminalgatan 7
None

Postadress

Box 206
MALMÖ, 20122

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024