DHL Freight söker: Kundtjänst administratör

DHL Freight söker: Kundtjänst administratör

Arbetsbeskrivning

På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv. Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.

DHL Freight Sweden i Umeå är DHLs viktiga knutpunkt i norra Sverige. Här hanterar vi paket och pallgods till och från våra kunder i södra Västerbotten. Hos oss är teamkänsla och kundnytta viktiga ledord. Teamet består av tre medarbetare där två tjänster utgör 100% och en 75%. Arbetstiden är förlagd vardagar mellan 0750 och 1710.

Arbetsuppgifter och ansvar
Innebär att du svarar på inkommande samtal både från externa och interna kunder, du tar emot kunder i vår kundmottagning, samt att du jobbar mycket med våra åkerier och andra leverantörer. Initialt är det stort fokus på aviseringsbiten, vilket innebär i huvudsak att, via telefon, mail, fax och brev besvara frågor kring aviseringar från externa kunder.

Telefonen och datorn är det främsta arbetsverktyget. Det är viktigt att ha kunden i fokus och att bemöta kunden på ett professionellt och serviceinriktat sätt. Vi jobbar med gemensamma mål och vi har definierade nyckeltal inom service, kvalitet, kostnadseffektivitet samt produktivitet.

Arbetstiderna kan variera mellan 07:50-17:10.

Som medarbetare på avdelningen Administration Support jobbar du främst med kundservice. Det
   

Profil & Bakgrund

För att lyckas i den här rollen ser vi att du har:

Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Goda systemkunskaper

Meriterande om du har erfarenhet inom transport/logistik

Nedan kännetecknar dig som person:

Kund- och serviceinriktad med god kommunikationsförmåga

God planerings- och initiativförmåga

Du är stresstålig med förmåga att arbeta under press och i högt tempo 

Är strukturerad och resultatorienterad 

Brinner för att kollegor och kunder är nöjda 

Tjänsten är tillsvidare med 75% tjänstgöringsgrad. Vi tillämpar provanställning.

Tjänsten är placerad i Umeå.

Vad erbjuder vi dig?

Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och blev bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad.

Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan senast 31/8-2022 , urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor, vänligen kontakta Mats Edvall email: mats.edvall@dhl.com telefon 070-1816241 eller Mats Edvinsson email: mats.edvinsson@dhl.com telefon 070-9345218

Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram

Eller kika närmare på DHL - vårt varumärke, DHL Freight - globalt eller DHL Freight Sverige 
 

Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater.
 

DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. DHL ingår i koncernen Deutsche Post DHL som finns i 220 länder och har 570 000 anställda. Genom sitt globala nätverk kan DHL erbjuda sina kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har cirka 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DHL Freight (Sweden) AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 augusti 2022
  • Ansök senast: 31 augusti 2022

Besöksadress

Terminalgatan 7
None

Postadress

Box 206
MALMÖ, 20122

Liknande jobb


Kundservicemedarbetare till Euromaster i Varberg!

Kundservicemedarbetare till Euromaster i Varberg!

27 december 2024

Customer Support

27 december 2024

27 december 2024