OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv. Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.
Arbetsuppgifter och ansvar
I rollen som Office Management Assistant ska du tillhandahålla klassiskt receptionistarbete men även ge support till hela kontoret med diverse saker. Du arbetar tillsammans med och rapporterar till Office Management Coordinator, som liksom du utför receptionistarbete men även ansvarar för rapporter och visst strategiskt arbete. Du trivs i ett serviceinriktat arbete och gillar att leverera service på hög nivå. Rollen är bred och det gäller att du är driftig och lösningsorienterad. Arbetstiderna är i huvudsak förlagda under dagtid med olika arbetspass mellan kl 7.45-17.00
Profil & Bakgrund
För att lyckas i den här rollen ser vi att du har:
-Erfarenhet av service och gärna arbetat inom reception eller som kontorsassistent
-Har en positiv och flexibel inställning och alltid agerar proffesionellt
-Att du trivs i en händelserik miljö där du arbetar lösningsorienterat och proaktivt
-Du är prestigelös, besitter en social förmåga och har en positiv energi som du förmedlar i ditt sätt att vara.
-Då arbetet även innefattar lättare reparationer/montering bör du vara praktiskt lagd och tycka om ett arbete där du rör dig.
-Om du har tekniska kunskaper om utrustning i mötesrum är det meriterande.
Nedan kännetecknar dig som person:
-Har ett genuint intresse för service
-Är initiativtagande och lösningsorienterad
-Arbetar proaktivt och organiserat
-Har en hög ansvarskänsla
-Talar och skriver flytande svenska och är bekväm att tala och skriva på engelska
-Duktig i Officepaketet och har lätt att lära dig nya system
-Social och har ett positivt förhållningssätt
-Brinner för att kollegor och kunder är nöjda
Tjänsten är tillsvidare med 100 % tjänstgöringsgrad. Vi tillämpar provanställning.
Tjänsten är placerad i Solna.
För jämnare könsfördelning ser vi gärna manliga sökanden
Vad erbjuder vi dig?
Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och blev bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad.
Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan senast den 1 Oktober, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor, vänligen kontakta Lisa Edman på email: lisa.edman@dhl.com eller 070-934 58 18
Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram
Eller kika närmare på DHL - vårt varumärke, DHL Freight - globalt eller DHL Freight Sverige
Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater.
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. DHL ingår i koncernen Deutsche Post DHL som finns i 220 länder och har 570 000 anställda. Genom sitt globala nätverk kan DHL erbjuda sina kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har cirka 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.