OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv. Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.
Nu har du chansen att bli vår nästa Senior Supervisor på DHL terminalen i Helsingborg!
Vi söker dig som älskar utmaningar och är en driven och aktiv ledare med ordning och struktur.
DHL Freight jobbar med logistik, dvs hämtning och distribution av gods till och från våra kunder i hela Sverige där varje enskild terminal utgör en viktig del av vårt nätverk.
Helsingborg är dessutom DHLs största Gatewayterminal med daglig trafik till och från utlandet. Verksamheten bedrivs dygnet runt och består av ca totalt 100 medarbetare.
Du kommer ingå i lokal ledningsgrupp och rapportera till Site manager, du kommer leda ett team på 3 supervisors som i sin tur har ca 40 anställda.
Arbetsuppgifter och ansvar
Du får en utvecklande och spännande roll då du ansvarar för att…
planera, leda och följa upp den dagliga operativa verksamheten
ansvara för att all hantering sker i enlighet med gällande processer och rutiner
regelbundet analysera och rapportera överenskomna aktiviteter och nyckeltal
självständigt analysera ekonomi, processefterlevnad samt serviceutfall
upprätthålla och utveckla den goda arbetsmiljön i enlighet med lagar och föreskrifter
ingå och bidra i den lokala ledningsgruppen
hitta förbättringsförslag av processer
ansvara för att driva, leda och samordna lokala projekt
identifiera möjliga förbättringsområden
nulägesanalyser (lönsamhet, arbetsstruktur etc)
hantera diverse personalärenden av tyngre karaktär
utveckla, engagera och motivera medarbetare samt kollegor
upprätthålla nära kontakt och bygga upp relation till terminalens kunder och leverantörer
samt övriga hyresgäster på arbetsstället
Profil & Bakgrund (skriv rad för rad och inga punkter för att minimera formateringsfel)
För att lyckas i den här rollen ser vi att du har/är:
analytisk förmåga och ett strategiskt tänkande
strukturerad och förmåga att planera
resultatinriktad, kostnadsmedveten och drivande
kvalitetsorienterad
ledaregenskaper
förmåga att skapa goda kundrelationer, både externt och internt
kunskap om operativa processer, produkter och DHL:s interna system
kunskaper kring arbetsmiljölagen och arbetsrätt
goda kunskaper i Microsoft office-program (framförallt excel)
god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, i svenska och engelska
god kommunikation- och samarbetsförmåga
god förmåga att arbeta i team
Nedan kännetecknar dig som person:
Älskar utmaningar och har ambitioner
Visar engagemang och uthållighet
Är strukturerad och resultatorienterad
Brinner för att kollegor och kunder är nöjda
Kommunicerar väl och är tydlig
Tjänsten är tillsvidare med 100 % tjänstgöringsgrad. Vi tillämpar provanställning.
Tjänsten är placerad i Helsingborg
Vad erbjuder vi dig?
Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och blev bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad.
Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan senast den 24:e mars.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor, vänligen kontakta Staffan Östman, Head of Area, på email: staffan.ostman@dhl.com. tfn: 0706774800
Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram
Eller kika närmare på DHL - vårt varumärke, DHL Freight - globalt eller DHL Freight Sverige
Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater.
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. DHL ingår i koncernen Deutsche Post DHL som finns i 220 länder och har 570 000 anställda. Genom sitt globala nätverk kan DHL erbjuda sina kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har cirka 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.