OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På DHL Freight (Sweden) arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv. Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.
Vi arbetar efter starka ledarskapsvärderingar och lägger stort värde vid vår unika kultur där våra medarbetare står i centrum. Vill du bli en del i vår framgångsrika gemenskap så kommer du att få möjlighet att utvecklas tillsammans med dina kollegor och medarbetare och använda ditt driv för att utveckla vår verksamhet tillsammans med övriga i teamet.
Arbetsuppgifter och ansvar
Du får en utvecklande och spännande roll då du ansvarar för att säkerställa att avdelningen når uppsatta mål inom kvalité, budget och medarbetarengagemang. Detta gör du genom att coacha dina medarbetare, arbeta strategiskt med bemanning och produktivitet. Du kommer ansvara för ett tight team om 15 medarbete, inkl 1 teamleader, som tillsammans arbetar hårt för att nå våra mål och samtidigt ha roligt på jobbet. Teamet du kommer ansvara för arbetar med kundservice, trafikledning och administration, och du kommer även ansvara för att utveckla verksamheten och befintliga arbetssätt.
Profil & Bakgrund
För att lyckas i det här jobbet behöver du ha dokumentereat goda ledaregenskaper. Du trivs bäst när du jobbar nära dina kollegor med utbildning och coaching, samtidigt som du är prestigelös och hjälper till i den dagliga produktionen vid behov. Du är trygg i din roll som ledare. Du är även kommunikativ och kan inspirera och motivera andra. Du är flytande i svenska i tal och skrift, engelska är meriterande. Du gillar även att stundtals arbeta i ett högt tempo och motiveras av att nå dina uppsatta mål. Du bidrar till teamkänslan genom att hjälpa kollegor, ha en positiv attityd och är nyfiken på att lära dig nya saker. Erfarenhet från ledande roll inom kundservice eller liknande är ett krav.
För att lyckas i det här jobbet behöver du:
* Dokumenterat goda ledaregenskaper
* Erfarenhet av personalansvar
* Ha lätt för att samarbeta i grupp
* Älskar utmaningar och har höga ambitioner
Nedan kännetecknar dig som person:
* Strukturerad
* Resultatorienterad
* Målinriktad
...