DHL Freight söker: Supervisor - Customer Service International

DHL Freight söker: Supervisor - Customer Service International

Arbetsbeskrivning

På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv. Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.

Vilka är vi?

DHL Freights Kundservice i Jönköping ansvarar för all kundservice gällande våra utrikesprodukter. Vi är ca 50 medarbetare som arbetar på Bangårdsgatan 9. Vi hanterar förfrågningar som avser både före, under och efter transporten. För oss är tillgänglighet och kundbemötande viktigt för att vi ska kunna leverera en positiv kundupplevelse. Därför är ditt kundfokus och engagemang oerhört viktigt för oss!

Vi har en arbetsplats där du får möjlighet att växa tillsammans med din avdelning och hela vår kundservice. Vi har en hög teamkänsla där vi hjälper och stöttar varandra. Vi vill ha roligt tillsammans, nå våra mål, få våra kunder att växa tillsammans med oss och fira våra framgångar. För oss är ledarskapet och medarbetarengagemanget avgörande för att vi ska lyckas.

Som Supervisor hos DHL har du ansvar för ett av 4 team med ca 10-15 st advisors som hanterar förfrågningar via telefon, mail och chatt. I din roll som Supervisor kommer du att planera, leda, utveckla och följa upp den dagliga driften av ditt team.

Arbetsuppgifter och ansvar
* Genom ett modernt ledarskap utveckla och engagera medarbetare
* Dagligen planera, leda, coacha och följa upp verksamheten i ditt team
* Driva produktivitet och effektivitet samt regelbundet analysera och rapportera nyckeltal och mål
* Dagligen analysera utmaningar och proaktivt möta dem
* Se till att kunden står i centrum och leverera bästa service med kvalitet
* Identifiera möjliga förbättringsområden samt följa upp överenskomna aktiviteter
* Ansvara för att arbetet som utförs inom funktionen sker enligt våra processer och rutiner
* Upprätthålla och utveckla den goda arbetsmiljön i enlighet med lagar och föreskrifter

Profil och bakgrund
* 3 års gymnasial utbildning eller liknande
* Personlig och närvarande ledare med god kommunikation
* Engagerad, inspirerande och ansvarsfull
* Ödmjuk, lyhörd och visar uppskattning för andra
* Strukturerad och målorienterad med förmåga att planera och genomföra
* Kundorienterad
* Minst 3 års erfarenhet av Kundservice
* Goda kunskaper i DHLs processer, produkter och system
* Goda kunskaper i Office-paketet och datorvana
* Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
 

Tjänsten är tillsvidare med 100 % tjänstgöringsgrad. Vi tillämpar provanställning.
Tjänsten är placerad i Jönköping.

Vad erbjuder vi dig?

Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och blev bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad.

Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan senast 2024-09-30. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor, vänligen kontakta Miikael Sarkki, Head of Customer Service via mail. miikael.sarkki@dhl.com

Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram. Eller kika närmare på DHL - vårt varumärke, DHL Freight - globalt eller DHL Freight Sverige

Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi gör bakgrundskontroll på slutkandidat. #LI-Freight

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DHL Freight (Sweden) AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 september 2024
  • Ansök senast: 30 september 2024

Besöksadress

Terminalgatan 7
None

Postadress

Box 206
MALMÖ, 20122

Liknande jobb


Head of Business Operations

Head of Business Operations

12 september 2024

12 september 2024

Enhetschef bygg och städ företag

9 september 2024