DHL Freight söker: Support Center Advisor

DHL Freight söker: Support Center Advisor

Arbetsbeskrivning

På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv. Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.

Arbetsuppgifter och ansvar

Du får en utvecklande och spännande roll där du hanterar interna supportfrågor och uppgifter samt arbetar med våra transportörer. Lära sig att använda våra system för att på bästa sätt ge service och problemlösning. Vi arbetar också nära övriga funktioner inom DHL Freight i stort, detta för att stärka banden och samarbetet inom DHL Freight i syfte för att arbeta med ständiga förbättringar.

Dina främsta verktyg i rollen är dator, telefon och din förmåga att kommunicera, därför är du van att arbeta i olika system i datamiljöer och gillar att ha många arbetsuppgifter igång samtidigt.

Profil & Bakgrund

För att lyckas i den här rollen ser vi att du har:

Gymnasial utbildning eller likvärdig

God dator- och systemvana

Kommunicerar mycket väl i svenska och engelska i tal och skrift

Godkänt utdrag ur polisens belastningsregister

1-2 års erfarenhet inom kundservice eller liknande områden är meriterande

Nedan kännetecknar dig som person:

Positiv & engagerad

Brinner för att arbeta i Team och hjälpa andra

Lyhörd för andra människors behov

God kommunikationsförmåga

Strukturerad

Stresstålig

Lösningsorienterad

Tjänsten är ett vikariat på minst 1 år med 100 % tjänstgöringsgrad. 

Tjänsten är placerad i Karlstad

Vad erbjuder vi dig?

Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och blev bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad.

Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan senast 240627, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor, vänligen kontakta Ulrika Weinestedt på email: Ulrika.Weinestedt@dhl.com eller telefonnummer 073-4686551.

Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram. Eller kika närmare på DHL - vårt varumärke, DHL Freight  - globalt eller DHL Freight Sverige 

Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DHL Freight (Sweden) AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 juni 2024
  • Ansök senast: 27 juni 2024

Besöksadress

Terminalgatan 7
None

Postadress

Box 206
MALMÖ, 20122

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024