OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv. Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.
I vårt team samarbetar vi och hjälper varandra för att ge våra kunder bästa möjliga service.
Arbetsuppgifter och ansvar
Kortfattad beskrivning av roll och ansvar:
Fungera som en partner för slutanvändare och intressenter
Se till att systemet är tillgängligt under alla öppettider till lägsta möjliga kostnad
Bygg kostnadseffektiva lösningar som ger mervärde till verksamheten
Detta genom att:
Beställare av IT-tjänster och produkter för att stödja våra användare.
Analysera, utveckla, samordna och säkerställa leverans, distributionsstöd och underhåll av system och applikationer som uppfyller företagets krav och är kostnadseffektiva.
Hantera relationen med affärspartners, leverantörer och andra IT-funktioner för det definierade området för icke-TMS-system genom att självständigt hantera ändringar och underhåll av dessa system.
Erbjuda expertis för att stödja den dagliga verksamheten och dess superanvändare inom ansvarsområdet.
Ansvara för dokumentation av IT utrustning och IT processer.
Driva mindre projekt / aktiviteter enligt DHL: s överenskomna projektmetodik.
Se till att DHL-säkerhetsstandarder följs för system som är under eget ansvar.
Profil & Bakgrund
För att lyckas i den här rollen ser vi att du har:
Goda administrativa färdigheter
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Goda systemkunskaper
Problemlösare med god analysförmåga och förmåga att förstå hur IT-system fungerar
Förmåga att samarbeta med ett starkt partner/leverantörssystem
Meriterande om du har erfarenhet inom transport/logistik
Nedan kännetecknar dig som person:
Är strukturerad och resultatorienterad
Älskar utmaningar och har ambitioner
Visar engagemang och uthållighet
Brinner för att kollegor och kunder är nöjda
Kommunicerar väl och är tydlig
Tjänsten är tillsvidare med 100 % tjänstgöringsgrad. Vi tillämpar provanställning.
Tjänsten är placerad i Stockholm.
För jämnare könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökanden
Vad erbjuder vi dig?
Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och blev bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad.
Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan senast 20 November, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor, vänligen kontakta José Becedas på email: jose.becedas@dhl.com eller 0709-345 543.
Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram
Eller kika närmare på DHL - vårt varumärke, DHL Freight - globalt eller DHL Freight Sverige
Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater.
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. DHL ingår i koncernen Deutsche Post DHL som finns i 220 länder och har 570 000 anställda. Genom sitt globala nätverk kan DHL erbjuda sina kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har cirka 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.