OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv. Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.
DHL Freight Sweden i Västberga är Sveriges största DHL-terminal. Här hanterar vi både paket och styckegods. Hos oss är det viktigt att vara en lagspelare samt driven med eget initiativ.
Arbetsuppgifter och ansvar
I den här rollen kommer du i huvudsak att arbeta med att underhålla och att göra enklare reparationer av vår paketbana samt se till att vårt reservdelsförråd alltid är inventerat och har alla de reservdelar som behövs för en fungerande drift. Du kommer också att vara en viktig länk mellan oss och vår leverantör av service och reservdelar. Vidare kommer du även att hjälpa till med den allmänna produktionen på terminalen. Du kommer att arbeta på DHL Freight som är ett globalt, välkänt och modernt företag och som är verksamt inom logistikbranschen.
Profil & Bakgrund
För att lyckas i det här jobbet behöver du som tekniskt kunnig terminalarbetare vara driven, positiv och gilla att jobba fysiskt! Det är också viktigt att du är noggrann eftersom det blir ditt ansvar att säkerställa att vår paketbana är så driftsäker som möjligt. Det är viktigt att du är stresstålig och kan arbeta såväl effektivt som strategiskt. Tidigare erfarenhet av att arbeta med tekniska detaljer samt erfarenhet från terminalarbete kommer att vara till stor hjälp i arbetet.
I övrigt söker vi dig som
* behärskar svenska i både tal och skrift
* har god datorvana
* tekniskt intresserad samt kunskap
* har erfarenhet av truckkörning
* brinner för att kollegorna och kunder är nöjda
* kommunicerar väl och tydlig
* gillar att arbeta i grupp såväl som självständigt
Tjänsten är tillsvidare med 100 % tjänstgöringsgrad. Arbetstiden är 07.00-16.00.
Tjänsten är placerad i Västberga.
För jämnare könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökanden.
Vad erbjuder vi dig?
Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och blev bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad.
Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan senast 2022-01-14, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor, vänligen kontakta Mats Klevebäck på email: mats.kleveback@dhl.com .
Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram. Eller kika närmare på DHL - vårt varumärke, DHL Freight - globalt eller DHL Freight Sverige
Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater.
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. DHL ingår i koncernen Deutsche Post DHL som finns i 220 länder och har 570 000 anställda. Genom sitt globala nätverk kan DHL erbjuda sina kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har cirka 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.