OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv. Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.
Det som är unikt hos oss är våra medarbetare. Vi på DHL Freight Sweden i Örebro är stolta över att arbeta här och söker nu en morgonpigg, positiv och flexibel lagspelare till AM skiftet som gillar högt tempo med varierande arbetsuppgifter då vi tillämpar roterande schema.
Arbetsuppgifter och ansvar
Du får en utvecklande och spännande roll då du kommer att ingå i ett team bestående av 5 personer som i huvudsak arbetar med att supportera ca 50 chaufförer men också utföra traditionellt terminalarbete så som skanning av gods, lossa och lasta bilar, platsning av gods och utlämning av gods till privatpersoner.
Profil & Bakgrund
För att lyckas i det här jobbet behöver du behärska svenska språket i både tal och skrift samt ha goda kunskaper i Engelska.
Andra krav är :
B körkort
Truckkort A-B
Vana från lager eller terminalarbete
Godkänt utdrag ur polisens belastningsregister
Ansvarsfull, ordningsam och flexibel
Nedan kännetecknar dig som person:
* Älskar utmaningar och har ambitioner
* Visar engagemang och uthållighet
* Är strukturerad och resultatorienterad
* Brinner för att kollegor och kunder är nöjda
* Kommunicerar väl och är tydlig
Tjänsten är tillsvidare med 75 % tjänstgöringsgrad. Tjänsten är placerad i Örebro
Vad erbjuder vi dig?
Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och blev bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad.
Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan senast 17/1-2022, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor, vänligen kontakta Magnus Larsson på email: magnus-larsson@dhl.com eller 070-934 52 73
Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram. Eller kika närmare på DHL - vårt varumärke, DHL Freight - globalt eller DHL Freight Sverige
Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater.
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.