OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
DHL är världsledande inom den internationella express- och logistikbranschen.DHL ägs till 100% av Deutsche Post World Net.Besök gärna: http://www.dhl.com/.DHL Exel Supply Chain erbjuder kundanpassade logistiklösningar för hela försörjningskedjan.Vårt fokus på branschspecifika logistiklösningar gör det möjligt för kunden att möta nya internationella och nationella strategiska utmaningar.DHL Exel Supply Chain har drygt 1000 medarbetare i Sverige. Till DHL söker vi två vikarierande HR-partners.Tjänsterna kommer framför allt ha fokus på operativt chefsstöd men även mer övergripande HR-frågor som utveckling och implementering av policies och riktlinjer i samarbete med övriga HR-organisationen.Du kommer att supportera cheferna i DHL:s organisation i alla förekommande HR- frågor med fokus på arbetsrätt men även gällande rekrytering, arbetsmiljö, rehabilitering och organisationsfrågor.Som HR-partner kommer du även att vara delaktig i HR-gruppens arbete med att initiera, upprätta och implementera övergripande policies och riktlinjer för HR- verksamheten.I rollen ingår att delta i olika förändringsprocesser och projekt rörande exempelvis omorganisationer.I en av befattningarna ingår även ett ansvar för att sammanställa antal arbetsskador för rapportering i organisation.Som HR-partner arbetar man även med löpande processer/projekt under året, exempel på dessa är medarbetarenkät, support till chefer i samband med den årliga medarbetaresamtal samt lönerevisionsarbete.Tjänsten rapporter till HR- Partner Manager och ingår i en grupp bestående av fem HR-partners.Om du är den vi söker till tjänsten har du akademisk examen inom HR eller annan adekvat högskole-/universitets- utbildning.Du har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat arbete som HR- generalist, från såväl kollektiv- som tjänstemannaorganisationer.Du har mycket goda kunskaper inom arbetsrätt, kollektivavtal och fackliga förhandlingar samt att supporterat chefer i olika HR-frågor.Du är van att arbeta i Office-paketet med goda kunskaper, både verbalt och skriftligt, i svenska och engelska.Som person har du en bra administrativ förmåga, är lösningsinriktad, har en god förmåga att kommunicera och har en god bedömnings- och beslutsförmåga.Du trivs att arbeta både självständigt och i grupp med en mängd olika arbetsuppgifter i en föränderlig miljö.Du kombinerar en drivande personlighet med ödmjukhet.Båda tjänsterna är vikariat på heltid med start omgående, en av tjänsterna pågår fram t o m augusti 2010 och den andra tjänsten pågår fram t o m feb 2011.Placering är vid huvudkontoret i Bergshamra Vi intervjuar löpande så skicka in din ansökan omgående.Ange vilken tidperiod som du är intresserad att arbeta, om du är intresserad av både perioderna, ange också detta.Ansök på Kompetensslussens hemsida: www.kompetensslussen.se, klicka dig vidare till "Aktuella tjänster".