OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Coordinator
BE AN ESSENTIAL PART OF EVERYDAY LIFE
DHL Supply Chain bygger varuflödeslösningar åt världens ledande företag med utnyttjande av global kunskap, marknadskännedom och strukturerade processer. Tack vare vår expertis inom kontraktslogistik och vår breda branschkännedom kan vi erbjuda tjänster inom anpassade lösningar, lagerhållning, orderleverans och transport som hjälper våra kundföretag att bli mer produktiva, effektiva och konkurrenskraftiga. Kundens verksamhetsbehov är alltid centrala i allt vi gör – från inledande situationsanalys till kontinuerliga effektiviseringsprogram som ger bättre resultat varje dag.
Till vår enhet i Eskilstuna (Kjula) söker vi en första linjens chef som har god erfarenhet och rutin av arbetsledande roller.
Som Coordinator (första linjens chef) ansvarar du för ett team om ca: 20 personer samt inhyrd personal som varierar i antal där dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att leda och fördela arbetsuppgifter samt följa upp och coacha medarbetare på individnivå. Du rapporterar till Operations Supervisor.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
* Efter utbildning följa DHLs produktionssystem OMS (Operations Management System)
* Leda och fördela det dagliga arbetet inom ansvarsområdet
* Ha personalansvar för direktrapporterande medarbetare innebärande ansvar från rekrytering via introduktion, utveckling, medarbetarsamtal och rehabilitering till avslut
* Ansvara för att gruppens informationsflöde fungerar och underhålls
* Optimera produktionsresurserna inom givna kostnadsramar
* Ansvara för att nå överenskomna mål och nyckeltal/KPI: er för t ex produktivitet, kvalitet och leveranssäkerhet inom ansvarområdet
* Implementera nya arbetsmetoder och rutiner
* Initiera och medverka till det ständiga förbättringsarbetet
* Verka för att förebygga ohälsa och olycksfall i arbetet samt att även i övrigt uppnå en god arbetsmiljö, genom att god ordning och reda råder samt verka för ett gott arbetsklimat på arbetsplatsen
* Följa upp tidigare resultat gällande produktivitet, kvalité, ekonomi mm.
Vi söker dig med följande kompetens:
* Minst 2-3 års erfarenhet i arbetsledande position, grundkrav
* Ett ledarskap som präglas av respekt och resultat, delegerat ansvar och en väl utvecklad kommunikativ förmåga.
* Lägst gymnasieutbildning
* God planerings- och uppföljningsförmåga
* God kommunikations- och initiativförmåga
* Ett engagemang för att utveckla verksamheten och medarbetarna
* Goda färdigheter i Office paketet där mycket goda kunskaper i Excel är meriterande
* Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Som person är du lojal, lyhörd, ärlig, flexibel, noggrann och tydlig. Du är lösningsinriktad, har ett gott ordningssinne samt är kund- och serviceinriktad.
Individuell lönesättning tillämpas varpå du skall ange löneanspråk i din ansökan.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta David Stoltz via mail david.stoltz@dhl.com
Skicka in din ansökan senast 2021-03-08.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Sundberg
08 543 457 44
HR Officer Emelie Heikura
08 543 45 701
Site Manager Lars Nordlander
0708 881311
Supervisor Maria Thollofsén
019-6032821