Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som har erfarenhet som diagnostekniker eller servicetekniker och som vill ta nästa steg inom fordonsdiagnostik. Här får du möjligheten att fördjupa dina kunskaper och bidra till den tekniska utvecklingen i branschen, där ditt arbete blir en viktig del av framtidens fordonslösningar.
OM TJÄNSTEN
I din roll som diagnostekniker kommer du att ansvara för att felsöka och identifiera felkoder samt olika symtom på fordon. Ditt arbete blir en viktig del av att lösa tekniska problem och förbättra diagnostikprocesser.
Du kommer att:
* Arbeta med utveckling av diagnosverktyg tillsammans med ditt team, där scripting och CAD används för att underlätta mekanikerns arbete över hela världen.
* Skapa och underhålla metodik och information som säkerställer bästa möjliga service och reparation av våra kunders fordon.
* Få en djupgående förståelse för moderna fordon och deras funktioner, i en bransch som ständigt utvecklas och förnyas.
Du erbjuds
På Aleido finns ett tydligt syfte: att göra tekniken mer tillgänglig för användarna. Hos oss möts människor med olika bakgrunder, vilket breddar vår förståelse för mänskliga behov och beteenden. Vi erbjuder en arbetsmiljö som värdesätter samarbete och utveckling, där ditt bidrag uppskattas och uppmuntras. Här får du:
- Vara en viktig del av ett företag som värderar varje individs unika perspektiv och utveckling.
- Stöd och utmaningar för att utvecklas i din roll.
- Möjligheter till kontinuerligt lärande och kunskapsdelning.
- En flexibel arbetsmiljö med progressiva möjligheter till distansarbete.
VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet som mekaniker med kunskap inom fordonsdiagnostik, eller en utbildning inom områden som mekatronik, elektronik eller fordonsteknik tillsammans med ett par års erfarenhet i fordonsbranschen.
- Förstår mekanikerns behov av tydlig och användarvänlig information.
- Har goda språkkunskaper i både svenska och engelska.
- Är tekniskt skicklig inom fordonselektronik och gärna har viss erfarenhet av enklare programmering.
- Är nyfiken på teknik och trivs i en roll där du har många kontaktytor och ett varierat arbetssätt.
Rollen kräver en tekniskt inriktad person som trivs med att arbeta i digitala miljöer och system för att utveckla och förbättra eftermarknadsinformation.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Nyfiken
- Hjälpsam
- Ansvarstagande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Aleido är ett internationellt företag som länge varit en drivande kraft inom eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder verkar inom områden som fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik och vi är nära tusen kollegor spridda över fem länder. Tillsammans gör vi tekniken lättförståelig för dem som är beroende av den – och bygger en bro mellan teknik och människa.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231