OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MSX International är ett globalt företag som erbjuder konsulttjänster inom fordonsbranschen inom affärsutveckling men också genom outsourcade helhetslösningar. Vi är stolta över vårt team av experter som levererar mätbara resultat med hög kvalité och bidrar till företagets vision att bli ”partner of choice” för alla våra kunder och intressenter.
MSX International söker just nu en analytisk diagnostekniker med fokus på mjukvara och ”connectivity”/uppkopplade system till en av våra stora kunder, Renault. Syftet med tjänsten är att vägleda och supportera auktoriserade återförsäljare i teknisk support men även i mjukvarurelaterade frågor och uppkopplade system. I rollen kommer du att arbeta i ett team av duktiga medarbetare där ni har möjlighet att stötta och hjälpa varandra.
Arbetsuppgifter:
- Ta emot ärenden och supportera med instruktioner och rekommendationer i diagnostisk felsökning via tillverkarens elektroniska system.
- Söka information för att ge korrekta instruktioner.
- Hantera förhandsgodkännanden i garantiärenden och dokumentera detta i avsedda system.
- Agera som huvudsaklig kontaktperson till återförsäljare, kundsupport samt teamet i frågor angående mjukvara och ”connectivity”/uppkopplade system.
- I vissa fall, utföra fältbesök för support hos återförsäljare.
Arbetsplats och omfattning:
Tjänsten är placerad hos kunden i Göteborgsområdet. Tjänstens omfattning är heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Din bakgrund
- Fordonstekniskt gymnasium eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
- Erfarenhet av diagnostisk felsökning.
- Kompetens inom felsökning av mjukvaruproblem och applikationsrelaterade frågor.
- Erfarenhet av kundsupport i mjukvarurelaterade frågor samt utvecklandet av mjukvaruapplikationer är meriterande.
- Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt behärskar engelska både skriftligt och muntligt.
Är du den vi söker?
Detta är en tjänst som passar dig som arbetar som diagnostekniker alternativt mekaniker och är sugen på att ta nästa steg i karriären. Vi ser att du har goda IT-kunskaper och vi tror också att du har god kunskap inom elektronik och felsökning. För att lyckas väl i tjänsten är det viktigt att du är en duktig och engagerad problemlösare med stor analytisk förmåga. Då tjänsten innebär externa kontakter behöver du vara kommunikativ och serviceinriktad. Slutligen tror vi att du gillar att ta ansvar och arbetar självgående i dina dagliga uppgifter.
Vi erbjuder:
Som medarbetare på MSXI arbetar du i en miljö där det är högt i tak. Du har en betydelsefull roll i ett expansivt företag där du har möjligheten att utvecklas. Vi har kollektivavtal, erbjuder friskvårdsbidrag och personalförmåner kopplade till Benify. Du kommer att arbeta i ett öppet landskap tillsammans med resten av teamet.
Har du frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta:
Josefine Regnér, Recruitment Specialist & HR-assistent +46 31 337 88 44
Låter tjänsten rätt för dig. Sök redan idag! Då alla ansökningar behandlas löpande kan tjänsten tillsättas innan sista publiceringsdatum.
Kontaktpersoner på detta företaget
Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
HR-Manager Bodil Carlsen
+46 (0)31 337 88 43
HR Manager Anders Thor
+46709227627
Team Leader Yashar Maleky
0046 (0)768 79292
Recruitment Specialist Helen Rubin
0709-227627
Recruitment Specialist Helen Rubin
+46(0)709-227627
Account Manager Predrag Bojanic
+46 (0)704 174266
Recruitment Specialist Helen Rubin
031-3378840
Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
Recrutiment Specialist Josefine Regnér