OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MSX International Ltd
Som diagnostekniker kommer du att vara en viktig kontakt mellan återförsäljare och tillverkare vid produktrelaterade problem och stötta i att hitta lösningar.
Vår kund är en av de största tyska premiumbilstillverkarna. Du kommer att stödja operatörer med att diagnostisera och reparera fordon och tillhandahålla teknisk analys. Vi söker fordonstekniska experter med god kundservicekompetens.
Dina arbetsuppgifter:
I din roll som teknisk expert för en internationell biltillverkare kommer du att ge experthjälp vid diagnos av komplexa tekniska problem och stödja återförsäljarnätverket med att snabbt hitta lösningar på tekniska produktproblem. Du kommer att arbeta nära respektive verkstads och återförsäljares tekniker och stötta med reparationsinstruktioner via angivna kommunikationskanaler. Med din praktiska verkstadserfarenhet kommer du inte bara att stödja utvecklingen av lösningar för hela produktsortimentet, utan även fungera som ett gränssnitt mellan tillverkaren och återförsäljarna.
Omfattning och arbetsplats:
Detta är en heltidstjänst med möjlighet att jobba på distans. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Är du den vi söker?
Vi söker dig som:
* Är en erfaren fordonstekniker, helst hos en återförsäljare, verkstad eller hos en tillverkare.
* (Erfarenhet av återförsäljning är en fördel).
* Säker på teknisk problemlösning och garantiprocedurer.
* Behärskar engelska och svenska/danska/finska eller norska.
* Erfarenhet av en högpresterande, samarbetande, konstruktiv kamratgrupp är meriterande.
* Mycket god kommunikationsförmåga i tal och skrift med stor uppmärksamhet på detaljer.
* Förmåga att arbeta på eget initiativ med känsla för detaljer med flexibel och proaktiv personlighet.
* Personliga egenskaper som integritet, trovärdighet med hög organisations- och tidshanteringsförmåga,
* Starkt affärsmannaskap och kundfokus.
Vi erbjuder:
* Möjlighet att arbeta med en av de största premiumbilmärkena på marknaden.
* Möjlighet att arbeta på distans.
* Regelbunden utbildning och tillgång till globala karriärmöjligheter/karriärutveckling.
* Modern kontorsmiljö.
* En professionell men avslappnad arbetsmiljö, som en del av ett välkomnande och mångsidigt team.
* Kollektivavtal och friskvårdsbidrag
Ansökan:
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag! Alla ansökningar behandlas löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
HR-Manager Bodil Carlsen
+46 (0)31 337 88 43
HR Manager Anders Thor
+46709227627
Team Leader Yashar Maleky
0046 (0)768 79292
Recruitment Specialist Helen Rubin
0709-227627
Recruitment Specialist Helen Rubin
+46(0)709-227627
Account Manager Predrag Bojanic
+46 (0)704 174266
Recruitment Specialist Helen Rubin
031-3378840
Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
Recrutiment Specialist Josefine Regnér