Arbetsbeskrivning
MSX International Ltd
MSX International söker en erfaren diagnostekniker till vårt tekniska supportteam som arbetar med varumärkena Renault, Dacia och Alpine i Sverige, Danmark och Norge. I denna roll kommer du att vägleda och coacha erfarna tekniker hos auktoriserade bilverkstäder i dessa länder. Supporten sker via elektronisk kommunikation, e-post och telefon, och innefattar kontakter med både återförsäljare och utvecklingsteam hos tillverkaren/generalagenten.
Du kommer att arbeta i ett engagerat team med kompetenta och erfarna kollegor där ni stöttar och hjälper varandra.
Arbetsuppgifter:
* Supportera och coacha Renault/Dacia/Alpine-återförsäljare med avancerad diagnostisk felsökning samt ge rekommendationer för fortsatt felsökning via interna supportsystem och telefon.
* Kommunicera direkt med tillverkaren angående aktuella ärenden.
* Dagligen följa upp aktuella ärenden baserat på gällande prioriteringsordning.
* Rapportera produktavvikelser till tillverkaren enligt gällande eskaleringsprocess.
* Kontinuerligt hålla dig uppdaterad om Renaults produkter genom att delta i tillverkarens utbildningar och studera tekniska dokument.
Är du den vi söker?
Vi söker dig som har god förståelse för diagnossystem och mjukvara samt gedigen erfarenhet från auktoriserad märkesverkstad, gärna Renault, och de felsökningsverktyg som används där. Vi välkomnar även sökande från andra bilmärken. Du har en fordonsteknisk utbildning och arbetar idag som diagnostekniker eller senior tekniker och är redo för nästa steg i din karriär.
Vi tror att du är en engagerad och analytisk problemlösare med goda kunskaper inom IT, elektronik och felsökning. Som person är du kommunikativ och serviceinriktad och behärskar svenska och engelska väl, både i tal och skrift. Det är ett stort plus om du även talar danska eller norska.
Arbetsplats och omfattning:
Tjänsten är placerad i trevliga lokaler i Gamlestaden, Göteborg. Detta är en heltidstjänst med tillträde enligt överenskommelse.
Vi erbjuder:
Som medarbetare på MSXI arbetar du i en miljö med högt i tak. Du har en betydelsefull roll i ett expansivt företag med många utvecklingsmöjligheter. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag samt flexibilitet med två dagar i veckan arbete hemifrån.
Låter denna tjänst rätt för dig? Sök redan idag! Då alla ansökningar behandlas löpande kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum
Kontaktpersoner på detta företaget
Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
HR-Manager Bodil Carlsen
+46 (0)31 337 88 43
HR Manager Anders Thor
+46709227627
Team Leader Yashar Maleky
0046 (0)768 79292
Recruitment Specialist Helen Rubin
0709-227627
Recruitment Specialist Helen Rubin
+46(0)709-227627
Account Manager Predrag Bojanic
+46 (0)704 174266
Recruitment Specialist Helen Rubin
031-3378840
Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
Recrutiment Specialist Josefine Regnér