OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kullbersgka sjukhuset Katrineholm
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!
Om oss
Primärvårds- och specialistvårdsdietister i Sörmland är organiserade i en dietistorganisation som tillhör länskliniken Paramedicin Sörmland, totalt finns 40 st dietisttjänster i Sörmland. Primärvårdsenheten respektive specialistvårdsenhet har varsin dietistchef med ett tätt samarbete, detta innebär möjligheter att förändra sitt uppdrag under tid. Kullbergska sjukhuset är länets specialistcentrum avseende screeningverksamhet, på sjukhuset är det en familjär stämning.
Katrineholm är en stad med stark tillväxt, här är allting nära med endast 25minuters tågresa från Norrköping, en timma från Stockholm och två timmar till Göteborg.
I Sörmland finns goda möjligheter till att forska via FoUiS centrum. Vi arbetar aktivt med utvecklingsarbete och den egna kompetensutveckling. Vi använder teknik som Bioimpedans, Fitmate (indirekt kalorimetri), kostdataprogram och SenseWear klockor för utredning och bedömning.
• Kvalitet går före kvantitet
• Vårt arbete utgår från evidensbaserade riktlinjer och etisk kodex
• Vi har flexibel arbetstid och friskvårdsbidrag
• Regelbundna träffar med dietister inom länet
• Möjlighet till personalbostäder
Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill vara med och utveckla öppenvården för diabetes- och hjärtvården i Katrineholm. Sjukhuset har hjärtrehabiliteringsteam med gruppundervisning och praktisk matlagning. Du ingår i diabetesteam, hjärtteam och SSIH team. Du träffar patienter med typ1 diabetes, svårbehandlad typ2 diabetes och håller i kolhydraträkning för patienter.
I tjänsten ingår arbete inom SSIH där patienterna får hjälp av dig med nutrition med ex kosttillägg och parenteral nutrition.
Mottagningsbesök sker på dietistenheten och den praktiska matlagningen i vårt träningskök, sedan finns möjlighet att samboka besök med de andra professionerna på deras mottagningar. Du har individuell nutritionsbehandling, gruppbehandling och information till patienter och anhöriga. Du är en självklar del i dem team som finns.
Du har kollegor på sjukhuset och i primärvården som du kan få stöd i arbetet av. Utöver detta har vi även utbildningsdagar där dietisterna delar med sig av ny kunskap inom nutritionsområdet.
Din kompetens
Du behöver ha god samarbetsförmåga eftersom du kommer att ingå i team. Du kan planera, organisera och prioritera arbete på ett bra sätt. Du är pedagogisk samt har intresse och vilja att hjälpa andra.
• Du är legitimerad dietist.
• Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Anställningsform och sysselsättningsgrad
Tillsvidareanställning. Tjänstgöringsgraden kan diskuteras. Tillträde enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Enhetschef Anna Berglund, 072-142 01 40, anna.berglund@regionsormland.se
Facklig representan Naturvetarna Ida Myrbäck, 016-10 54 24, ida.myrback@regionsormland.se
Legitimerad dietist Linnéa Rûdén, 0150-567 97, linnea.ryden@regionsormland.se (https://sormland.powerinit.com/Modules/Recruitments/linnea.ryden@regionsormland.se)
Övriga fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.
Kom och jobba hos oss på dietistenheten!
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2020-04-28.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)
Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.