OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kundansvarig säljare
Som kundansvarig säljare ansvarar du för hela processen med kundbearbetning – där allt ifrån prospektering till avslutad affär ingår. Rollen är självständig och passar dig som gillar både eget ansvar och att vara en del av ett sammansvetsat team som stöttar och bollar idéer med varandra och ständigt strävar emot att växa och utvecklas som ett team.
Vi har alltid kundens behov i fokus och satsar på att leverera höga och långsiktiga resultat. Det krävs därför att ditt fokus ligger i att erbjuda de produkter och tjänster som kunderna behöver för att utveckla sin verksamhet.
Dina övergripande ansvarsområden kommer att vara:
Prospektering av företag.
Behovsanalys.
Mötesbokning av egna möten.
Kundmöten, säljpresentationer och avtalshantering.
Medverkande i affärsnätverk.
Om dig
Som person är du driven, nyfiken samt målmedveten och tar dig an dina arbetsuppgifter med stort ansvar. Du är även strukturerad och ansvarstagande då vi jobbar mot höga mål och budget. Vidare har du ett intresse för resultatdriven digital marknadsföring samt digital utveckling hos företag och håller dig gärna uppdaterad om vad som händer på marknaden. Vi ser gärna att du obekymrat kan kommunicera och skapa relationer med nya personer både internt och ute hos kunder. Samt att du har ett driv och en vilja att ständigt utvecklas och bli bättre.
Meriterande:
Vi ser det som meriterande om du har en eller flera av följande saker:
(Krav) – Tidigare erfarenhet av försäljning – Helst inom B2B
Förståelse för Digital Marknadsföring.
Erfarenhet av Googles produktutbud
God kännedom om sociala medier så som TikTok, Instagram, Facebook m.m.
God samarbetsförmåga där du upplevs som serviceminded, positiv och har lätt för att kommunicera med andra.
Om Digipartner:
Vi är en del av
Äleven Group AB. Inom koncernen hittar ni massor med utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder dig bland annat möjligheten att få driva utvecklingen framåt i en av de starkast växande framtidsbranscherna. Vi hjälper allt från små till stora internationella företag med att marknadsföra sig digitalt. Det innebär att du kommer få arbeta med de senaste produkterna och verktygen inom digital marknadsföring och har möjligheten att erbjuda hela koncernens tjänster.
Vidare erbjuder vi:
Trygg anställning med schyssta arbetsvillkor.
6 timmars arbetsdag på fredagar (med bibehållen lön, såklart!).
Bra försäkringar och trygg tjänstepensionslösning.
En trygg arbetsplats med god ekonomi.
Konkurrenskraftig lön.
Friskvårdsbidrag.
Trevliga kollegor och nöjda kunder.
Fikaraster med lyxfika varje dag.
Utvecklingsmöjligheter.
Placering: Umeå Centrum
Anställningsform: 6 månader provanställning och där efter tillsvidare.
Start: Så snart som möjligt.
Sista ansökningsdag: Vi kör löpande intervjuer tills vi hittat vår nya stjärna, så vänta inte för länge det brukar gå fort hos oss 🙂
Kontaktinformation: Frågor kring tjänsten? Kontakta vår koncern säljchef Pontus Bäckman på pontus@digipartner.se
Ansök: Skicka ditt CV och personliga brev via e-post till vår koncern säljchef Pontus Bäckman på pontus@digipartner.se