Digital Affärsutvecklare

Digital Affärsutvecklare

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Guide Gloves utvecklar professionella arbetshandskar som stärker skyddet och ökar prestationsförmågan för användarna. Vi gör det med hjälp av ledande teknologi, ständig produktutveckling och ett distinkt fokus på nya idéer. Genom att vara den snabbaste, mest hållbara och innovativa tillverkaren av arbetshandskar ser vi till att fler kan vara säkra och trygga på jobbet. Vi arbetar ständigt med nya material och produkter för att möta kraven på säkerhet och hållbarhet, och utvecklar digitala hjälpmedel som underlättar valet av rätt handskar.

Din roll

I rollen som Digital Affärsutvecklare kommer du att ingå i företagets Operations-avdelning men även stötta upp på deras marknadsavdelning. Du kommer att ha mycket dialog med både interna och externa kontaktytor. Ditt huvudsakliga fokus i denna roll kommer inledningsvis att vara att stötta upp i GuideGloves projekt med Amazon. På sikt kommer dina arbetsuppgifter utvecklas och dina ansvarområden breddas.

Primära arbetsuppgifter i rollen:

- Ansvara för Amazonprojektet, gällande hantering av listings, skapa/följa upp och agera på annonser och kampanjer samt uppföljning och action på KPI´er
- Produktägarskap för PIM-system och Web, gällande underhåll och publicering av content, planering och publicering av PIM-data samt uppföljning av KPI´er och actions på web-trafik
- SEO - optimering och betald annonsering
- Ansvar för sociala medier gällande publicering, spridning och annonsering


Tjänsten är på heltid med arbetstider 8-16.30 med möjlighet till flex. GudieGloves har kontor i både Upplands Väsby och Ulricehamn. Du kommer därmed utgå från det kontor du befinner dig närmst. Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag på 12 månader där du kommer vara anställd som Clevrys konsult. Därefter finns det stora möjligheter att bli anställd av GuideGloves.

Din profil

Krav för tjänsten är att du har:

- Relevant utbildning och erfarenhet inom digital marknadsföring eller digital affärsutveckling.

- Erfarenhet av hantering och publicering i CMS
- Förståelse för SEO & SEM (Inklusive Analytics)
- God kompetens inom Sociala Medier
- Färdigheter i Adobe-paketet (InDesign och Photoshop)
- Uttrycker sig väl i tal och skrift på svenska och engelska


Vi ser det som meriterande ifall du har:

- Erfarenhet och kompetens kring Amazon
- Erfarenhet från att ha arbetat i PIM-system
- Erfarenhet av betald annonsering (Google Ads, Sociala Medier, etc.)


Viktiga personliga egenskaper för rollen är att du är initiativtagande och driven. Detta är en bred roll där du driver och planerar självständigt ditt arbete för att nå uppsatta mål. Därav behöver du vara en självgående person som är strukturerad och bra på att planera ditt egna arbete. Vi ser även gärna att du är analytiskt lagd med ett lösningsorienterad mindset. Du är även en "doer" som trivs med att jobba i högt tempo.



Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2021
  • Ansök senast: 15 april 2022

Liknande jobb


22 juni 2024

20 juni 2024

18 juni 2024