OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Digital affärsutvecklare
Är du en resultatdriven digital affärsutvecklare som vill jobba i en spännande internationell miljö? Då har vi ett jobb åt dig.
Swedish Lapland Visitors Board söker en erfaren affärsutvecklare/digital distributör som har full koll på marknadsföring och annonsering i sociala medier samt har erfarenhet av att utveckla företag i den digitala världen.
Organisationen företräder besöksnäringen i den nordligaste och arktiska delen av Sverige. Vi främjar näringens hållbara utveckling samt förvaltar och marknadsför platsvarumärket Swedish Lapland.
Vem söker vi?
Du behöver en bred kompetens när det kommer till digitala verktyg och erfarenhet av att utveckla företag inom dessa verktyg. Som digital affärsutvecklare kommer du jobba tätt med många av de spännande företagen inom besöksnäringen och hjälpa dem ta nästa kliv. Detta kräver både en pedagogisk fallenhet och en stor erfarenhet av digitala medier.
Du förväntas inte bara sprida information till andra – delar av jobbet handlar om att arbeta med digital distribution genom sociala mediers annonsverktyg samt contentskapande för Swedish Laplands kanaler.
Vi har tagit fram en digital marknadsföringsprocess som bland annat omfattar en skräddarsydd tematisk funnelmetod baserat på den klassiska AIDA-principen och AI-teknik. Tillsammans med organisationens marknadsteam kommer du förvalta, driva och utveckla processer, modeller och verktyg. Du förväntas även bistå kollegor i organisationen med support kring sociala medier, webb, contentskapande och kommunikation.
I den här rollen arbetar du tätt tillsammans med de ansvariga för all typ kommunikation. Det kommer ställa höga krav på dig som yrkesperson – du kommer behöva vara mångsidig och snabbfotad. Bred erfarenhet av jobb på motsvarande organisationer eller mediabyråer/mediahus är meriterande.
Du bör vara en drivande person som tar mycket eget ansvar. Du är nyfiken och intresserad av den starkt växande algoritmiska kommunikationen och har inget problem med att anpassa dig till en snabbföränderlig bransch.
Tjänstens innebär att:
Producera digitala annonser för destinationsvarumärket och besöksnäringsföretagare.
Affärsutveckla företag i digitala miljöer – sociala medier, webb, sälj.
Analysera, rapportera och distribuera resultaten till intressenter.
Utveckla nya möjligheter för företag att investera i annonsering för sin verksamhet.
Bistå övriga kommunikationsnätverket med redaktörskap inom sociala medier och webb samt framtagande av material både för intern- samt externkommunikation.
Koordinera arbetet med ansvarig för digital marknadsföring, webbansvarig och relevanta arbetsgrupper inom de projekt/verksamheter som drivs av Swedish Lapland Visitors Board.
Kvalifikationer och erfarenheter
För att du ska kunna vara effektiv i den här rollen krävs tidigare erfarenhet inom digital affärsutveckling eller liknande erfarenhet. Du kan sociala mediers annonsverktyg (Google ads och Facebook ads manager) eller har meriterande erfarenhet av arbete inom detta arbetsfält. Du har både bred kompetens och erfarenhet inom kommunikation. Meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom besöksnäringen eller i anslutande organisationer. Dessutom har du en pedagogisk ådra, kan driva projekt och är strukturerad.
Start: Snabb rekrytering – så snart som möjligt.
Tid: Resten av 2022 – stor möjlighet till förlängt arbete.
Omfattning: 100%
Ort: Valfri inom destinationen Swedish Lapland.
Kontakt och frågor om tjänsten: Petter Norén, 070-666 50 31, petter.noren@swedishlapland.com
Mejla ditt cv och personligt brev till info@swedishlapland.com där du beskriver varför just du borde bli vår nya projektmedarbetare.
Skicka gärna in din ansökan skyndsamt då vi arbetar med en löpande ej tidsatt rekryteringsprocess.