OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborg Energi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. Förutom att leverera och utveckla nya lösningar inom energi och stadsfiber för boende, företag och transporter, jobbar vi också för ett större mål – ett hållbart Göteborg. Delar du vår vision och vill vara med oss på resan för att skapa en mer hållbar vardag för göteborgarna? Välkommen till Göteborg Energi!
Vi söker nu en Digital analytiker till vår avdelning som fullt bemannad består av 10 medarbetare med fokus på att utveckla, optimera och förvalta riktigt bra digitala kundupplevelser där goteborgenergi.se med ”Mina sidor” är störst i dagsläget.
Vad du kommer att göra hos oss
I uppdraget som Digital analytiker ansvarar och driver du arbetet med att analysera trafik och transaktioner till koncernens kundgränssnitt. Du genomför och presenterar analyser som bidrar till att utveckla affären och stärka kundupplevelsen. Du är tidig med i våra utvecklingsinitiativ för att påvisa potential för tjänste- och kundgränssnittsutveckling.
Förbättrad kundnöjdhet och lönsamhet styr ditt arbete. Arbetet innefattar optimering av gränssnitt och kundresor där förändringar genomförs snabbt för att kunna utvärdera och mäta de alternativ som ger mest kundnöjdhet, sälj och servicetransaktioner.
I rollen som Digital analytiker inom avdelningen Kundgränssnitt blir du en nyckelperson i att säkerställa att vi kan följa trafiken i våra kundgränssnitt med stort fokus på de digitala gränssnitten. Du kommer arbeta tvärfunktionellt inom koncernen och i samarbete med våra partners.
Exempel på arbetsuppgifter:
Mäta, förstå och fånga upp trafikmönster och kundbeteenden som leder till utveckling av koncernens digitala gränssnitt och ökad automatisering.
Ansvara för framtagning av KPIer för koncernens kundgränssnitt och löpande uppföljning av dessa.
Säkerställa att vi kan tagga, mäta och följa upp prioriterade flöden i våra digitala gränssnitt.
Vara Göteborg Energis expert på trafik- och konverteringsuppföljning i dialog med våra byråer inom digital utveckling och annonsering.
Genomföra kundundersökningar för att verifiera utvecklingsbehov i kundgränssnitten.
Arbeta med kundsynpunkter och förmedla insikter och förbättringsförslag till avdelningen.
Kommunicera digitala analysaktiviteter på ett intresseväckande sätt inom koncernen.
Vad du kan För att lyckas i rollen som digital analytiker tror vi att din personlighet kännetecknas av nyfikenhet och utveckling. Du kan identifiera och analysera kärnan i en utmaning och på ett kreativt sätt komma fram till möjliga lösningar. Din analytiska förmåga bidrar till att du ser flera infallsvinklar på problem och har förmåga att växla mellan olika perspektiv. Du anpassar dig till nya eller förändrade förutsättningar och har förmåga att driva arbetet och fatta beslut så att förbättringar åstadkoms. Genom att vara intresserad av och ha förståelse för de du arbetar med bidrar du till ett respektfullt och inkluderande arbetsklimat.
Vi söker dig som har högskoleexamen inom kommunikation eller marknadsföring med fokus på digital kommunikation och webbanalys. Du har flerårig erfarenhet av att arbeta med uppföljning av trafik och transaktioner, har hög kompetens inom webbanalys, trafikanalys (omnichannel) samt kundanalys. Du har erfarenhet av databasarbete, Excel och Power BI, samt god arbetsvana i Google Analytics och Google Tag Manager. Vidare är du en god kommunikatör med förmåga att uttrycka dig på såväl svenska som engelska, både muntligt och skriftligt.
Erfarenhet av agila utvecklingsmetoder och god teknisk förståelse är meriterande.
Det här blir ditt nya team
Tjänsten är en tillsvidareanställning och är placerad på avdelningen Kundgränssnitt inom Utveckling och Digitalisering, som ansvarar för koncernens gränssnitt mot samtliga kunder och intressenter. Avdelningen skapar förbättrad kundupplevelse och kundnöjdhet genom att nyutveckla och optimera de digitala gränssnitten där trafikanalys, kundbeteenden och kundbehov är viktig input för vår utveckling.
Avdelningen är experter på hur företagets varumärke och tonalitet tas ut i samtliga kundgränssnitt och vad som krävs för att uppfylla tillgänglighetsregler i våra gränssnitt. En ökad tillväxt inom digital försäljning och service där fler kunder väljer digitala och automatiserade alternativ är fokus för avdelningen. Din chef blir Andreas Welinder.
- I min roll som ledare vill jag bygga kreativa miljöer där olika kompetenser, förmågor och personligheter samarbetar för att skapa riktigt vassa digitala kundupplevelser. Jobbet kräver fokus, driv och ett brinnande intresse där dina leveranser kommer bli betydelsefulla för att nå kundernas förväntningar och våra egna mål.
Vill du veta mer om Andreas är du välkommen att läsa mer i hans profil på Linkedin .
Som anställd här kan du räkna med en arbetsplats som är både spännande och utvecklande. Det ska vara tryggt att jobba med oss och det ska kännas roligt. Du kommer att ha möjlighet att växa på jobbet och utvecklas inom organisationen. Vi har förmåner som uppmuntrar till ett hållbart arbetsliv. Läs mer om vårt erbjudande på goteborgenergi.se/jobbamedoss
Vi tror på en jämställd arbetsplats med mångfald. Personer med olika synsätt och erfarenheter utvecklar vår verksamhet och driver den framåt - styrkan i våra olikheter skapar framgång. Delar du våra värderingar? Vi ser fram emot din ansökan!
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jens Nordberg, Avdelningschef
031-3464166, 0706-983886
SACO Maria Andersson Iseppi, ordförande
031-626408
Vision Svante Karlsson
031-626046, 0707-626046
Dennis Ossman, enhetschef
031 - 62 67 80, 0761-06 26 63
Pia Hellström
031-626766, 070-7626766
Vision Ulf Berndtsson, vice ordförande
031-626100, 0725-003860