Digital Analytiker

Digital Analytiker

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill leda arbetet med digital analys för AcadeMedias vuxenutbildning. Du brinner för att arbeta datadrivet och att skapa ständig förbättring. Som digital analytiker hos AcadeMedia kommer du att arbeta med att analysera och optimera vår närvaro i alla digitala kanaler samt att planera och implementera digital mätning.

Du är en del av det digitala marknadsteamet och kommer arbeta nära tillsammans med digitala specialister, utvecklare, marknadsansvariga på skolorna samt andra personer i verksamheten. Ambitionen är att du ska hjälpa AcadeMedia att arbeta mer datadrivet och ta sig till nästa nivå inom digital marknadsföring och kommunikation.

Om rollen
Rollen är central i vårt datadrivna arbetssätt och för rätt person finns möjlighet att snabbt få stort ansvar och påverka både rollen och hur man arbetar med digital analys. I rollen ingår bland annat:

• Definiera mål och digitala KPI:er tillsammans med verksamheten
• Sätta upp och löpande underhålla mätning och konverteringsspårning
• Visualisera och tillgängliggöra rätt data till rätt personer
• Analysera den digitala närvaron för att finna förbättringspotential
• Datadrivet optimera både köpta och ägda kanaler tillsammans med dina kollegor
• Följa upp och rapportera resultat av kampanjer och A/B-tester
• Presentera resultat och insikter till olika delar av organisationen

Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt kontor i centrala i Stockholm. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Om dig

För att lyckas i rollen bör du ha relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi, statistik, teknik eller digital marknadsföring. Du behöver också något eller några års erfarenhet av digital analys, webbanalys eller digital marknadsföring.

Till rollen söker vi dig som:

• Har erfarenhet av digital analys, mätning och rapportering
• Har arbetat affärsnära med datadriven optimering
• Är en stjärna på Excel, Google Analytics och Google Tag Manager
• Har goda kunskaper i rapporterings-/visualiseringsverktyg såsom Google Data Studio eller Power BI
• Har erfarenhet av A/B-testning och konverteringsoptimering
• Har grundläggande teknisk kompetens inom HTML, CSS och JavaScript för att kunna föra en bra dialog med utvecklare gällande implementering av ny mätning samt verifiering av befintlig tracking

Som person tror vi att du:

• Är nyfiken, ambitiös och brinner för att utveckla dig inom ditt område
• Har hög analytisk förmåga och är van att forma insikter baserade på data
• Har ett genuint intresse för den digitala medieutvecklingen
• Gärna delar med dig av din kunskap i form av intern utbildning, workshops etc.
• Har förmågan att vara en bra teamplayer men är bekväm med att arbeta självständigt

Mer om AcadeMedia

AcadeMedia skapar möjligheter för människor att utvecklas. Deras 16 300 medarbetare fördelade på drygt 650 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Alla 176 000 barn, elever och vuxenstuderande som går i deras verksamheter under ett år ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential.

AcadeMedia är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland. Deras storlek skapar trygghet och skapar förutsättningar till att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AcadeMedia Support
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2022
  • Ansök senast: 28 mars 2022

Liknande jobb


22 juni 2024

20 juni 2024

18 juni 2024