OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu kan du, som specialist och i en nyligen inrättad roll, accelerera kundresan hos Aktieinvest. Du driver datadrivna arbetssätt och säkerställer dessutom struktur, verktyg, systemflöden genom ett stort förändringsarbete som nu är pågående. Utifrån en god affärsförståelse arbetar du tätt med kollegor på både marknadsavdelningen och IT organisationen. Ökat fokus på kundens behov - att nå ut till fler och på bättre sätt är i fokus i den utökade satsning som nu görs.
Var med och gör aktiesparande enkelt!
Din vardag
Ditt mandat rör avancemang för marknads- och försäljningsavdelningens gällande att arbeta datadrivet. I satsningen att i större utsträckning arbeta datadrivet och målgruppsanpassat som nu görs är du den som först ser över kundresan för att sätta rätt tekniska förutsättningar för att möjliggöra detta framåt.
Du blir sålunda delaktig i att implementera en modern Martech struktur genom de nya verktyg som skall på plats för att kunna utveckla och följa affären på bästa sätt. I din roll ansvarar du för att ta fram beslutsstöd för intressenter inom organisationen, där du är den som leder arbetet med datainsamling och kvalitetssäkring i alla digitala kanaler. Genom att systematiskt leverera visualiseringar och insikter utifrån en förankring av dessa internt, optimerar du den digitala marknadsföringen för att möjliggöra ökad konvertering samt säljande kommunikation i alla digitala kanaler av intresse.
Vem är du?
Du har, som minst, 3-5 års arbetserfarenhet inom relevant område, där du använt dig av Google produkter som Analytics, Data Studio samt Tag Manager. Du har drivit alternativt till större del bidragit till förändringsarbete såsom införande av nya arbetssätt ex inom A/B test, byte av plattform och/eller verktyg, digitalisering av kundresa. Du är van att arbeta utifrån ett kundorienterat perspektiv för att driva engagemang såväl som lönsamhet och har affären i åtanke när du lägger så väl strategier som arbetar operativt med dagliga uppgifter.
Har du även erfarenhet av BI verktyg för analys av kunddata som Tableau eller liknande ses detta som meriterande, liksom datamining. Erfarenhet av att driva och ansvara för liknande frågor inom e-commerce är mycket positivt men inte något krav.
Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Sigma Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult på jenny.nilsson@sigma.se eller mobil: 070-301 82 79; kristin.burrescia@sigma.se alternativt mobil 070-247 20 01.
Välkommen med din ansökan på www.sigmarecruit.se/jobb. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt.