OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rollen
DNAs digitala analytiker kartlägger användarbeteenden i kundernas digitala ekosystem genom att utforska användarresor, förstå hur innehåll och tjänster konsumeras och konverterar, följa upp KPI:er, aktiviteter och tester för att kunna ge input på hur tjänster och kampanjer ska optimeras och därigenom öka konverteringen. Detta görs genom ett datadrivet arbetssätt, att planera vad som ska mätas, definiera KPI:er samt analysera och optimera för att öka intäkter, minska kostnader eller skapa någon form av värde.
Arbetsuppgifter
Som Digital analytiker kommer ditt arbete till stor del baseras på analysförfrågningar och utvecklingsbehov ifrån olika delar av organisationen.
En viktig del i arbetet är att genom analys vägleda och bidra till att teamet arbetar med rätt saker, drar rätt insikter och konklusioner från analyser för att kunna tillföra värde och nå uppsatta mål för största värde för kunden och DNAs räkning. Rollen är central då den genom data och analys ska etablera en grund för smarta beslut för DNAs utveckling tillsammans med kunderna.
Det är självklart även viktigt att du är en van analytiker och har lätt att presentera dina slutsatser i tal och skrift.
Minst 4 års erfarenhet av liknande arbete.
Mycket god analytisk förmåga.
Arbetar insikts- och datadrivet med hög förståelse för affären och vad som driver värde för kunden.
Förbättringsorienterad och drivande i att förbättra DNA’s digitala tjänster.
Har arbetat med att leverera datadrivna beslutsunderlag för förbättring av användarupplevelser, trafik- och konverteringsdrivande kommunikation och affärsutveckling.
Det är viktigt att du kommer själv med lösningsförslag och testbara hypoteser.
Har erfarenhet av att löpande ta fram och rapportera vad som tydligt visar utveckling och utfall för de digitala kanalerna, samt att ge slutsatser och rekommendationer kopplat till dessa.
Digital New Agency är den kompletta partnern som hjälper sina kunder att skapa tillväxt genom att erbjuda lösningar inom medierådgivning, upphandling, affärsutveckling, teknikutveckling och riskkapital. I vårt Innovationsföretag har vi en knapp handfull start-ups inom spritt skilda branscher som vi driver tillsammans med externa partners. Vår företagsgrupp växer snabbt och vi söker nu tre nya medarbetare till vårt bolag Digital New Agency Sverige AB där vi hjälper kunder med insiktsbaserad rådgivning, analys & tracking, upphandling, optimering och uppföljning av annonskampanjer. Inom media är vi idag ca 15 medarbetare som jobbar tight tillsammans för att bistå våra kunder med marknadens smartaste och därigenom effektivaste marknadsföringslösningar.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringsansvarig Work Talent Partner
0702295353
Rekryteringsansvarig Annie Åström
0707905353
Rekryterare Sissela Niklasson
Sissela Niklasson
Rekryteraringsansvarig Annie Åström
086788806
Rekryteringansvarig Annie Åström
086788806
Rekryteringsansvarig Annie Åström
086788806
Rekryterare Annie Åström
086788806
Rekryteringsansvarig Annie Åström
0707905353
Rekryterare Annie Åström
0707905353