OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Novamedia Sverige driver Svenska Postkodlotteriet. Vi är övertygade om att starka ideella organisationer är en förutsättning för att världen ska bli bättre, och därför går lotteriets hela överskott till ideella organisationer. Sedan starten 2005 har det blivit över 12 miljarder kronor.
Vi är ett företag som tar samhällsansvar och som tänker långsiktigt och hållbart. Till exempel klimatkompenserar vi genom hela vår affär och arbetar aktivt för att ha en inkluderande företagskultur där alla får synas, höras och känna sig trygga.
Om rollen
Som Digital Analytiker/CRO-specialist kommer du att arbeta både operativt och strategiskt med den befintliga digitala försäljningen. Du kommer löpande att utföra analyser och optimera kampanjer och köpflöden med hjälp av ett datadrivet arbetssätt. Utifrån analys och med hjälp av visualiseringsverktyg delar du kontinuerligt insikter och trender med andra inom verksamheten. Rollen förutsätter att du gillar att ta för dig och inte räds nya metoder och tekniker, utan ligger i framkant på det senaste och löpande uppdaterar dig kring nya metoder inom analys, datadrivna tekniker och tillväxt.
- Arbeta både operativt och strategiskt med optimering av befintliga digitala marknadsföringskanaler samt med utveckling av nya kanaler/format.
- Van att dela insikter, lärdomar och att aktivt bidra till utveckling.
- Arbeta med analys, a/b-tester och konverteringsoptimering.
- Proaktivt arbeta med KPI:er och äga arbetet med spårning.
- Vara en ambassadör för digital analys och försäljning samt dela insikter.
Om dig
Vi tror att du har arbetat dedikerat med analys och tillväxt några år och är redo för nästa steg. Du är självgående, initiativrik och har tankar och idéer som du vill testa och omsätta i praktiken. Du drivs av utveckling och att hitta nya lösningar på gamla problem. Du har ett analytiskt, kreativt och strukturerat arbetssätt och vill bidra till tillväxt i alla former - för dig själv och andra.
För att lyckas i rollen ser vi att du har
- Utbildning inom digital marknadsföring med fokus på analys och optimering.
- Minst två års erfarenhet av digital försäljning, optimering och analys.
- Erfarenhet av att arbeta både operativt och strategiskt med CRO, A/B-testning, Google 360, Datastudio, Sheets, Hotjar eller liknande.
- Påvisad erfarenhet av att driva framgångsrika analysprojekt.
- Stark analytisk förmåga och eget driv.
- Talar och skriver flytande på svenska och engelska.
Känner du igen dig på ovanstående punkter och vill du vara med på resan och fortsätta utvecklas tillsammans med oss på Postkodlotteriet? Sök då rollen redan idag då intervjuer sker löpande.
Novamedia Sverige AB är operatörsbolag för ett av Sveriges största lotterier, Svenska Postkodlotteriet. Postkodlotteriet finns för att generera medel till civilsamhället, och hela överskottet går oavkortat till ideella organisationer. Sedan starten 2005 har det blivit mer än 12 miljarder kronor - tack vare alla som köpt lotter. Samtidigt har över 1 300 svenskar blivit miljonärer. Postkodlotteriet står bakom flera populära tv-program, till exempel Postkodmiljonären och Drömpyramiden. Vi är runt 180 medarbetare som sitter i den klimatsmarta byggnaden Waterfront Building precis bredvid Stockholms centralstation.