OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Digital Art Director
Miss Mary of Sweden är ett internationellt underklädesföretag som designar, producerar och säljer underkläder och badkläder direkt till konsumenter och återförsäljare online. Företaget har haft en expansiv tillväxt de senaste 11 åren och har tredubblats i storlek de senaste 5 åren vilket vi har tänkt att fortsätta med där vi nu söker en entusiastisk och kreativ Digital Art Director till vårt marknadsteam. Rollen innebär att utveckla och producera nya idéer och koncept i samarbete med övriga teamet för att ständigt förnya Miss Mary´s innehåll. Det här är ett riktigt roligt jobb för dig som är kreativ med ett kommersiellt sinne och kunskap för vad som konverterar och engagerar i olika kanaler.
Rollbeskrivning
Som Digital Art Director hos oss kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att skapa och genomföra idéer för annonser och organiskt material för våra sociala medieplattformar och vara en inspiration för våra medarbetare med mindre erfarenhet. Du kommer få möjlighet att utforska din kreativa sida och bidra till att bygga varumärket genom olika digitala plattformar och via interna samarbeten med olika avdelningar implementera företagets vision och mål i det producerade innehållet. Rollen är till sin karaktär både idéskapande samt utförande vilket vi anser är det roligaste sättet att jobba - att vara nära och känna pulsen. Miss Mary är ett företag med korta beslutsvägar och kvickhet i stegen vilket gör att innovation och tempoväxling är en del av arbetsvardagen.
Du kommer att rapportera till vår Creative Director och ingå i ett marknadsteam om 12 personer som arbetar nära övriga funktioner inom säljteam, design, produktion och kundtjänst. Du är placerad på vårt huvudkontor i Borås med möjlighet till distansarbete 1-2 dagar/vecka.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
· Skapa annonser och organiskt material för alla Miss Marys digitala kanaler med en kommersiell edge.
· Arbeta med idéskapande, filmning och videoredigering.
· Skapa engagerande video-, bild- och textmaterial som använder sig av mekanismer som gör att de står ut i flödet och som både inspirerar och konverterar.
· Samarbeta med övriga marknadsteamet för att säkerställa att det producerade innehållet är lika kvalitetssäkrat som våra produkter.
· Bidra med manusskrivande och storytelling som berättar vår historia på ett fängslande sätt.
· Utveckla nya idéer och koncept i samarbete med övriga teamet för att ständigt förnya vårt innehåll.
Erfarenhet och Kvalifikationer som vi vill att du använder hos oss:
· Ett kommersiellt sinne och förståelse för vilka mekanismer och vilket innehåll som skapar engagemang i våra sociala kanaler.
· Minst 3 års Erfarenhet D2C – E-handel eller motsvarande.
· Relevant eftergymnasial utbildning inom kommunikation, marknadsföring eller content creation, eller motsvarande erfarenhet.
· Erfarenhet att arbeta med modell- och produktfotografering/filmning.
· Kunskaper i videoredigering. Kunskaper inom filmning och fotografering är meriterande.
· Praktisk erfarenhet av content creation för både text, bild och video på svenska och engelska.
· Goda kunskaper i programmen i Adobe Photoshop, Adobe Premiere eller motsvarande. Kunskaper i relevanta AI-verktyg är meriterande.
· En stark portfolio.
Personliga egenskaper som vi uppskattar:
· Du är en fin lagspelare
· Du trivs med att kombinera dina dagar med att ta till dig av ny kunskap och följa trender inom ditt område
· Du är kommunikativ, har en hög samarbetsförmåga och skapar fina och konstruktiva relationer inom organisationen
· Du är en kreativ och innovativ tänkare.
· Du har en utvecklad känsla för visuell estetik och vad som passar i digital media
Vi tycker det är trevligt att prata om dig och dina erfarenheter så blir du en av våra kandidater under antagningsprocessen så kommer du bli ombedd att utföra en kreativ uppgift som vi pratar lite mer om under ett av våra intervjutillfällen. Ansökningsperioden är fram till 25 augusti och du kan räkna med att få ett besked om du kommer vidare i rekryteringsprocessen senast slutet på augusti.
Vad företaget erbjuder dig som anställd:
Vi strävar efter att skapa en inspirerande arbetsmiljö där din kreativitet och passion för innehållsutveckling kommer att uppmuntras och utvecklas. Du kommer att få möjlighet att växa i din roll och driva spännande projekt som bidrar till företagets framgång. Vi erbjuder en spännande möjlighet att vara del av ett dynamiskt och växande team där din roll har stor inverkan på företagets prestationer och framgång och vi tror därför att du gillar att vara innovativ och proaktiv med idéer för bidra till Miss Mary´s expansiva tillväxt. Vi har självklart kollektivavtal samt generösa friskvårdsförmåner såsom träning på arbetstid. Vi sitter i moderna lokaler i Textile Fashion Center i centrala Borås.
Har du en vass förmåga att kommunicera i digitala kanaler där du med din kunskap inom marknadsföring och kommunikation har rätt 'know how' för att stärka Miss Mary´s varumärke i sociala medier och därmed fortsatt tillväxt? Ja men då är vi helt rätt för varandra och du kommer trivas fint hos oss.
I omkring 60 år har vi på Miss Mary of Sweden specialiserat oss på att tillverka damunderkläder. I den anrika textilstaden bestämde sig makarna Rydström att starta ett klädföretag med egen tillverkning i samma stad. Året var 1957. Idag är vi ett renodlat varumärke för underkläder och badplagg med fortsatt egen produktutveckling och tillverkning där vi säljer våra produkter online via egen webbutik eller via återförsäljare på fyra kontinenter med Europa som vår största marknad. Vi omsätter ca 400 MEUR årligen och vi är 184 medarbetare i Borås samt Tallinn.