Digital B2B-Marknadsförare med fokus på säljdrivande aktiviteter (Vik 1år)

Digital B2B-Marknadsförare med fokus på säljdrivande aktiviteter (Vik 1år)

Arbetsbeskrivning

3 blir 1! Nyligen re:brandade vi våra tre svenska varumärken Endeavor, DQC och Orango till ett gemensamt varumärke i Fellowmind. Spännande tycker vi! Men även utmanande, lite som att börja om på noll, med möjligheten att vara med på vår förändringsresa! Sedan tidigare fokuserar vår marknadsavdelning på säljdrivande aktiviteter och med fokus på den digitala kundresan, och det planerar vi att fortsätta med!
Om tjänsten
I rollen som Digital Marknadsförare kommer du att projektleda och arbeta operativt med att planera, utföra och följa upp regionala marknadsaktiviteter tillsammans med våra säljteam. Ditt huvudsakliga ansvar är att stötta säljteamen i syfte att skapa leads och affärer mot både nya och befintliga kunder genom digitala- och lojalitetsstärkande aktiviteter. Detta kräver förståelse och närhet till vår verksamhet, kundens köpprocess och kunskap om vilka aktiviteter och verktyg som ger bäst effekt.
Du har även en bred förståelse för den digitala köpresans olika faser och vad som krävs ur ett marknadsperspektiv för att tidigt i beslutsprocessen möta och fånga intresset hos potentiella kunder online. Du ansvarar för konvertering och leadsgenerering som du bland annat uppnår genom ett grundligt målgruppsarbete, SEO-analys, framtagning av content och genom att skapa mätbara kampanjer som driver trafik till vår webb.
Att planera och genomföra webinars och andra digitala event tillsammans med sälj är en del av ditt ansvar. Även om merparten av de aktiviteter du driver är digitala kan det även bli aktuellt för dig att planera och genomföra aktiviteter som till exempel mässdeltagande och kundevents.
Förutom ett tajt samarbete med våra olika säljavdelningar så kommer du även jobba tillsammans med lokala marknadsförare och en central in-houseavdelning som alla brinner för att stärka varumärket Fellowmind och skapa stöttande digitalt content till kunder i beslutsprocessen. Då Fellowmind är en europeisk koncern får du i rollen möjlighet att jobb och samarbeta med marknadskolleger inom olika roller och nationaliteter i en miljö som genomsyras av glädje, högt i tak och där nya idéer och initiativ välkomnas.
Vi söker dig som:
Har examen inom marknadsföring och minst 2 års erfarenhet inom digital marknadsföring B2B
Är en stark och orädd projektledare med erfarenhet av att självständigt driva olika typer av marknadsprojekt och säljdrivande aktiviteter mot flera olika målgrupper
Har förståelse för hur digital marknadsföring kan användas vid komplex B2B-försäljning
Har erfarenhet av målgruppsarbete och uppföljning av vilket content och aktiviteter som engagerar och konverterar bäst
Har kunskap inom SEO och SEM för att driva trafik
Har erfarenhet av annonsering och kampanjer för att nå specifika målgrupper
Har erfarenhet av att jobba i ett Markering Automation-system med marknadslistor, e-postutskick och skapa lead nurturing-flöden som hjälper potentiella kunder i deras köpbeslut
Behärskar svenska och engelska i tal och skrift

Som person har du en stor skopa driv och är en duktig nätverkare som har lätt för att samarbeta med olika typer av människor och med en inställning att allt går att lösa. Vidare så har du en förmåga att analysera utfall av genomförda aktiviteter, dra slutsatser som du använder för att optimera och förbättra insatser framåt. Då vi är en organisation där det händer mycket, inte minst just nu så förväntar vi oss att du likt oss gillar förändringar och att jobba i en tempofylld miljö.
Har du dessutom erfarenhet från att arbeta med marknadsföring inom IT och/eller konsultbranschen ses det som mycket meriterande.
Det praktiska
Start: Senast 1 februari 2022, men gärna tidigare
Omfattning: Heltid, vikariat på ca 1 år
Placering: På något av våra kontor i Malmö, Helsingborg eller Göteborg
Sista ansökningsdag: 15/12, men gå inte och dra på din ansökan då vi tillämpar löpande urval.
Övrigt: Tjänsten kan innebära resande inom Sverige
Har du frågor om tjänsten så kontakta Head of Marketing Carolina Jarl på̊ carolina.jarl@fellowmind.se eller 0707-445797. Rör det specifikt rekryteringsprocessen så hör av dig till Anders Larsson på anders.bj.larsson@fellowmind.se eller 0736–448550
Om Fellowmind
Fellowmind är ett Europeiskt marknadsledande företag som påskyndar sina kunders digitala transformation. Genom Microsofts molnbaserade lösningar för affärssystem, dataanalys, CRM, intranät och digitala samarbetsverktyg kan de erbjuda en komplett digitalisering av kundernas kärnverksamhet. Fellowmind lägger även fokus på slutanvändarna och hjälper dem att lära sig och anpassa sig till nya applikationer som förenklar deras arbete. Bolaget grundades 2005 och är nu aktivt i sex länder – Danmark, Finland, Nederländerna, Tyskland, Polen och Sverige.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fellowmind Business Applications AB Helsingborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 november 2021
  • Ansök senast: 15 december 2021

Postadress

Florettgatan 24
Helsingborg, 25467

Liknande jobb


Content Manager (Part time)

Content Manager (Part time)

20 december 2024

Marknadsansvarig - NPA Plast

20 december 2024