Digital Brand Manager till DreamLogistics

Digital Brand Manager till DreamLogistics

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Vi fortsätter att växa och söker nu dig för vår fortsatta resa.
Som Digital Brand Manager vill vi att det är du som sätter gränserna för vad som ska ingå, ingen kommer slå dig på fingrarna utan här gäller det att få fullfölja de mest galna idéerna.
Du kommer vara personen som håller ihop allt vi tror på i en tillväxtresa som går snabbt. Du kommer äta, andas och leva vårt gemensamma varumärke. Exakt den här känslan ska sedan förmedlas både internt och externt.


I stort går tjänsten ut på att du ansvarar för att driva, utveckla och kommunicera DreamLogistics varumärke och det mesta genom digital kommunikation.
Vi jobbar med logistik, något som andra kan uppfatta som tråkigt men som vi med en stor dos av IT, teknik och automation tycker blir riktigt ballt. Kallar man det sedan för Logtech förstår alla att det är riktigt coolt.


Ditt arbete kommer vara att hantera alla de plattformar som sätts upp, allt ifrån traditionella pressmeddelanden till sociala medier, podcast, video och bild. Då vi inte tidigare haft varken rollen eller någon som arbetat med marknadsföring eller varumärket kommer teamet att bestå av exakt en person, du. Viktigt är därför att du är bred i ditt register när det kommer till att skapa content då ingen extern byrå används. Bild, form, text och skapa övrigt content är något som ligger dig varmt om hjärtat.


Du kommer arbeta i en egen avdelning som rapporterar direkt till vår VD. Din avdelning (läs du) kommer vara spindeln i nätet gällande kommunikation och röra dig fritt mellan alla våra avdelningar och bolag.
 
Profil
Vi söker dig som är en glad person med mycket energi. Vi ser gärna att du är driven och nyfiken på att lära, vill ta egna initiativ och ser vad som behövs utföras. Som person är du kommunikativ, kreativ, entusiastisk och mycket självgående. Du gillar ordning och reda och att själv ta ansvar för ditt arbete. Vidare är du noggrann, effektiv och stresstålig.


Du har tidigare erfarenhet av liknande uppgifter (om de ens finns) och att du är van att hålla dig uppdaterad med trender och har viljan att testa nytt. Du vet vad som engagerar, attraherar och baserat på detta skapar du content för våra medarbetare, partnerns, kunder och blivande kunder. Du har troligtvis en relevant marknadsutbildning gärna med en grafisk inriktning.
 
Om företaget
DreamLogistics är ett tredjepartslogistikföretag (3PL) vilket betyder att vi hanterar hela logistikflödet åt våra kunder. Våra kunder är främst e-handelsföretag vilket gör att vi har höga krav på vår service. Vi sätter alltid kunden i första rum och lever efter mottot: Vi älskar våra kunder.
Tjänsten är stationerad i den fantastiska orten Habo, 2 mil norr om Jönköping.
 
Information om tjänsten
Intervjuer och urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Är du intresserad av tjänsten?
Då vill vi att du skickar in ditt CV, personliga brev och övrigt material som du väljer att dela till jonas@dreamlogistics.se och anger referens DBM. Frågor tas också via e-post med Jonas Ahlgren (VD).

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Larsson
036-3333444
VD Jonas Ahlgren

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamlogistics AB Jönköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 mars 2020
  • Ansök senast: 1 juni 2020

Besöksadress

Fanérgatan 14 B
Habo

Postadress

None
Jönköping, 55114

Liknande jobb


Fundraising content manager/Projektledare insamling

Fundraising content manager/Projektledare insamling

24 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

22 december 2024