OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund söker vi en Digital Business Administration Support för ett konsultuppdrag i Göteborg.
Huvudansvar & leveranser
Det finns två huvudsakliga ansvarsområden i denna roll; en som ekonomiadministratör och den andra som inköpare.
Som Ekonomiadministratör ansvarar du för;
hålla reda på pågående inköpsordrar inom Digital, periodiseringar och budgetavsättningar
registrering av fakturor under respektive PO för betalningar
Inom området Inköp är ansvaret;
skapa beställningar/varukorgar i SRM för nya inköpsorder och för utarbetande av RFQ och MRQ att skicka till Inköpsavdelningen
nära samarbete med ansvarig beställare och Stakeholder gällande både befintliga och nya behov av resurser
kommunikation med leverantörer för status på leveranser
Övrig
Denna roll inkluderar en hel del problemlösningsaktiviteter på daglig basis på global nivå.
Kompetensspecifikation
Stor organisationsförmåga, lyhörd för detaljer och har ett strukturerat arbetssätt. Vår kund söker någon som tycker om administrativa uppgifter och att vara spindeln i nätet. Används för att hantera många olika projekt och massor av data samtidigt. Erfarenhet av arbete inom inköps-/administrativa verktyg & system, gärna SRM och/eller Workday.
Kunskaper i MS Office, särskilt Excel. Vår kund tror att du har en bakgrund inom företagsekonomi, ekonomi, inköp eller liknande. Utmärkt kommunikationsförmåga. Behärskar svenska och engelska flytande och är van vid att arbeta i en global miljö med människor med olika kulturell bakgrund.
Uppdragsperiod: Omgående-20220630 med goda chanser till förlängning
Skicka ansökan med CV till info@znap.consulting