OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Vår kund söker en Digital business developer.
I detta uppdrag kommer du vara del av ett nordiskt team, där ni tillsammans kommer driva, utveckla och leverera en digital roadmap som möjliggör kundens behov och strategi för kundresor. Ni kommer ansvara för att balansera nordiska behov av utveckling, för förbättrad funktionalitet, av nya digitala lösningar, samt hantering av incidenter i plattformar och system. Inom den nordiska säljorganisationen, kommer teamet även ansvara för att koordinera och prioritera krav från många kravställare. Kunden arbetar agilt enligt scrum-metodiken.
Arbetsuppgifter:
- Vara del av den strategiska riktningen kring hur kunden nås på bästa sätt inom den mobila kanalen
- Ge inspiration till nya innovativa idéer och optimering för hur systemet kan användas för att uppnå bästa kundupplevelse och förstärka kundens digitaliseringsresa
- Motivera och inspirera kollegor att arbeta mot samma vision utifrån ett agilt/scrumbaserat arbetssätt
- Vara mellanhanden mellan IT och affärsteamet, för att utvärdera, diskutera och prioritera nya idéer och inkomna behov med både IT och affärsteamet
- Bidra till att förbättra verksamhetens arbetssätt och processer
- Säkerställa att utvecklade lösningar uppfyller kundens kommersiella affärsteams kravställning samt är rätt lösning utifrån kundens digitala strategi
Krav:
- Erfarenhet från mjukvaru-utveckling och/eller systemintegration, troligtvis med en teknisk bakgrund ex. teknisk projektledare, utvecklare, eller arkitekt inom mobila lösningar
- Erfarenhet av att jobba med kanalstrategi tillsammans affärsstrateger
- Flera års dokumenterad erfarenhet inom mobil app utveckling i en försäljningsorganisation med koppling mot IT-leverans och digital transformation
- Tidigare arbetat aktivt med en roadmap, analysera samt formulera affärsbehov och kravställningar mot IT-organisation
- Förmåga att arbeta krossfunktionellt mellan olika typer av team och hantera affärsintressenter/business stakeholders och produktägare för att skapa nya digitala initiativ och skapa innovativa digitala idéer tillsammans
- Erfarenhet av att arbeta utifrån Scrum/agil metodik
- Flytande i både svenska och engelska i både tal och skrift
Meriterande är ledarerfarenhet
Kunden söker dig som:
- Har erfarenhet av att driva mobilutveckling och vara kittet och översättaren mellan vad affären önskar uppnå samt hur kraven översätts mot utvecklarna på IT
- I samarbete med kollegor kan översätta du kundens strategi till moderna och innovativa digitala lösningar med fokus på det mobila
- Kan utveckla kundorienterade lösningar som gagnar kundsegment (massmarknad)
- Har dokumenterad erfarenhet att leda och koordinera samarbetet mellan IT-utvecklingsteam/produkt ägare/designers, för att lösa intressanta och utmanande kund- och affärsutmaningar
- Är en naturlig ledare som driver tekniska initiativ inom kundens digitala organisation
- Har tidigare erfarenhet från ett stort företag som driver en substantiell del av sin affär via en mobil app.
- Har erfarenhet från IT business development, IT projekt ledning, Digital business development, IT operations management, Change manager eller liknande
- Är trygg och stabil
- Har mod att agera samt mod att tänka om fler perspektiv ger annan viktig information och kan känna ansvar för utveckling, driftsättning och underhåll av de produkter och tjänster som faller inom området på ett agilt sätt
Tillträde och ansökan
Startdatum: 2023-08-01
Slutdatum: 2023-12-31
Sista ansökningsdag: 2023-06-19
Ort: Stockholm/hybrid
Urval och intervjuer sker löpande!
Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.