OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Easyfairs strävar efter att vara mötes- och mässbranschens mest innovativa, flexibla och effektiva arrangör. Vi är mitt uppe i en global expansion som lovar en spännande framtid med mycket möjligheter. Koncernen arrangerar idag över 218 events i 17 länder och driver 10 mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige. I den nordiska regionen ingår bl a varumärken som Byggmässan, Plastteknik, Logistics & Distribution, Fastfood & Café, Personal & Chef, m fl. Vi driver tre utav Sveriges mest framgångsrika och största mötesanläggningar, Kistamässan, Malmömässan och sedan januari 2019 har vi även öppnat upp portarna till vår tredje anläggning, Åbymässan! För mer information, besök vår hemsida http://www.easyfairs.com
Nu finns möjligheten att få vara med på vår fortsatta expansiva resa då vi söker en driven Digital Business Partner som skall stödja våra team som gör mässor och event. Du kommer tillhöra MIT-teamet (Marketing Intelligence Technology) som består av ca 15 personer som arbetar med data, digital, strategi, BI, kommunikation och marknadsföring för Easyfairs i hela Norden. Teamet består utav av ca 15 personer som arbetar med data, digitala plattformar, strategi, BI, kommunikation och marknadsföring för Easyfairs i hela Norden. Du kommer att jobba nära vår Digital Marketing Manager.
I rollen som Digital Business Partner är du en av våra experter inom digital marknadsföring där du stöttar våra mäss- och eventteam i att leverera den bästa digitala upplevelsen enligt ”best practice” i alla kanaler. Det sker bland annat genom uppföljning/optimering av kampanjresultat från tidigare mässor och andra evenemang, planering av sociala och digitala kampanjer, implementera och utbilda i våra digitala verktyg, system och processer (e-postplattform, CMS, automatiseringsverktyg).
Andra förekommande arbetsuppgifter är att utföra kvalitetskontroller av webbplatser, e-post, nyhetsbrev, skapa strategier för att utveckla och öka trafiken till alla Easyfairs nordiska webbplatser, skapa nya webbplatser, skapa mallar för e-postkampanjer, stimulera A/B-test inom det digitala området, m.m.
Kvalifikationer
Du har en relevant utbildning inom marknadsföring med digital inriktning och minst ett års erfarenhet av liknande jobb. Du har både operativ och strategisk erfarenhet inom digitala kampanjer och annonsering, remarketing, affiliate marketing, Facebook Business Manager, osv. och är certifierad på Googles verktyg inom digital marknadsföring (t.ex. Ads, analytics, etc). Samtidigt som du har en hög digital/systemteknisk förståelse förstår du också affären. Du har erfarenhet av och behärskar hela flödet från skapandet av en kampanj till uppföljning av denna. Vidare har du kunskap inom SEO och är van att analysera utfallet av dina kampanjer i Google Analytics. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Wordpress och/eller Salesforce Marketing Cloud.
Du kommer att ha daglig kontakt med våra nordiska kontor och det förekommer en del resor som du själv planerar under egenansvar främst till Stockholm men även till Malmö, Stockholm och Bryssel, uppskattningsvis 5 – 10 dagar/månad. Du arbetar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. För den här rollen kan du utgå antingen från Stockholm eller Göteborg.
Som person är du positiv, drivs utav förändring och utveckling samtidigt som du är analytisk och noggrann. Du ligger alltid i framkant och gillar att ha koll på de senaste inom din roll. Eftersom du som Digital Business Partner kommer att ha både en kravställande och en supporterande roll är det viktigt att du har förmåga att bemöta olika människotyper och de uppgifter du får till dig på ett tydligt och trevligt sätt. Du är prestigelös och gillar att arbeta operativt såväl som strategiskt.
Vad erbjuder Easyfairs dig?
Easyfairs erbjuder dig en utmanande roll i ett bolag som kännetecknas av samarbete, innovation, ansvar, professionalitet och där vi har roligt på jobbet. Tillsammans med våra engagerade medarbetare ligger vi hela tiden i framkant genom att använda bästa möjliga marknadsföringsverktyg och tekniska lösningar. På huvudkontoret i Göteborg sitter vi ca 65 personer i helt nya lokaler i direkt anslutning till vår nya mässanläggning, Åbymässan. Din utveckling är viktig för oss! Är du nyfiken på hur vi arbetar med Talent Development? Gå in på länken här: https://youtu.be/6mUxANU9n0c
Ansökan
I den här rekryteringen har Easyfairs valt att samarbeta med rekryteringskonsult Kajsa Littorin på FMR. Önskas ytterligare information når du Kajsa på 0706-89 90 51.
Utmana dig själv och ta chansen till ett intressant och givande arbete hos Easyfairs – sök idag!
Urval sker löpande, där av ser vi fram emot att ta del av din ansökan så snart som möjligt.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström
Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39