Digital Campaign Manager till Food Folk AB / McDonald’s

Digital Campaign Manager till Food Folk AB / McDonald’s

Arbetsbeskrivning

Om Food Folk AB / McDonald’s

McDonald’s startade 1954 när Ray Kroc upptäckte bröderna McDonald’s restaurang i San Bernadino. Bröderna Dick och Mac serverade högkvalitativa hamburgare – och det gick snabbt. Sedan dess har McDonald’s vuxit till att bli ett av världens ledande varumärken inom mat och service, med 36 000 restauranger i över 100 länder.

Idag är Food Folk med på resan och utvecklar McDonald’s varumärke i hela Sverige. Med över 200 restauranger runt om i Sverige är McDonald’s den ledande restaurangkedjan och en av Sveriges största privata ungdomsarbetsgivare. McDonald’s har som ambition att göra skillnad som arbetsgivare och utgår idag utifrån tre områden – mat, människor och miljö.

Hos Food Folk / McDonald’s är gästerna och medarbetarna det viktigaste de har. Nu fortsätter dem växa och söker sin nästa Digital Campaign Manager för en bred och utvecklande roll!

Din roll som Digital Campaign Manager

I rollen som Digital Campaign Manager är du en del av det digitala teamet och tillhör marknadsavdelningen. Som Digital Campaign Manager arbetar du med att bedriva McDonald’s YouTube-affär, där du planerar, analyserar och köper annonsering. Du kommer även se över hemsidan och kampanjer som visas där. I rollen arbetar du operativt med kravställning gentemot samarbetspartners, leverantörer samt media- och kommunikationsbyråer. Sist men inte minst är du även ansvarig över McDonald’s digitala- och fysiska presentkort!

I stora drag innefattar rollen:

Planera och köpa annonsering på YouTubeAdministrera och koordinera kampanjer på hemsidanKravställa och samarbeta med Medie- och kommunikationsbyråerFölja upp, analysera och rapportera genomförda kampanjerAnsvara över digitala presentkort

Dina kvalifikationer

2–3 års relevant arbetserfarenhet som Campaign Manager alternativt liknandeErfarenhet av annonsering via YouTube samt Youtube AnalyticsMeriterande med vana inom Googles verktyg, Business Manager, CMS eller TagManagerMeriterande med kunskaper inom AdForm och Audience Center

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du som person är strukturerad, effektiv och anpassningsbar. Du har lätt att förhålla dig efter nya arbetsuppgifter och områden, samt har ett lösningsorienterat förhållningssätt. Som person gillar du att vara en brygga mellan flera funktioner och trivs i en kommunikativ och kreativ roll.

Vad Food Folk AB / McDonald’s erbjuder dig

Som en del av Food Folk / McDonald’s blir du erbjuden en växande arbetsplats med högt i tak och många spännande utvecklingsmöjligheter framåt. Förutom en global arbetsplats med många kollegor blir du erbjuden förmåner i form av kollektivavtal, pension, friskvård samt subventionerad lunch. Med många härliga aktiviteter året om kommer du tillsammans med alla anställda få vara med och fortsätta växa med Sveriges största restaurangkedja.

Övrigt

Start: Omgående alt. enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid, 100%

Plats: Stockholm

Lön: Enligt överenskommelse

Låter rollen som Digital Campaign Manager till Food Folk / McDonald’s intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan under sommaren, urval kommer att ske i början av augusti där vi löpande kommer gå igenom kandidater. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig, ha en fin sommar!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Needo Recruitment Group AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 juni 2021
  • Ansök senast: 22 juli 2021

Liknande jobb


Fundraising content manager/Projektledare insamling

Fundraising content manager/Projektledare insamling

24 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

22 december 2024