Digital Commerce Manager

Digital Commerce Manager

Arbetsbeskrivning

Vill du bidra till en mer hälsosam värld och vara en del av en spännande resa som tar Greatlife till nästa nivå?

Vi söker nu en Digital Commerce Manager / E-Commerce Manager med dokumenterad erfarenhet av driva försäljning digitalt och projektledning inom en liknande roll. För att lyckas som E-Commerce Manager hos oss på Greatlife.se är du en utpräglad doer som brinner för att uppnå goda resultat i en väldigt spännande hands-on roll med fokus på att optimera vår digitala försäljning och närvaro. Vi söker efter en person som vill göra saker och inte göra presentationer.

Rollen kräver stor förståelse för hur sociala medier och digital marknadsföring fungerar och hur man skapar ett fungerande innehåll i de olika kanalerna. Det innebär att du står för både idé och produktion av copy, bild och rörligt material. Du jobbar ständigt med att analysera och utvärdera samt se till att relevanta åtgärder genomförs. Det är även ditt ansvar att ständigt hitta sätt att förbättra de uppsatta målen genom att testa, ändra, förbättra, optimera och driva nya initiativ.

Du kommer också vara en stor del i att driva utvecklingen av våra olika hemsidor på flera marknader i Norden och Europa. Du gillar att jobba både självständigt och i team.

Vi ser gärna att du tidigare jobbat med optimering och försäljning inom e-handel. Du har god insikt i konverteringsprocessen, digital strategi och performance marketing och dess tekniska utveckling. Som person är du prestigelös, analytisk, resultatfokuserad och gillar att arbeta proaktivt för att ständigt utmana och förbättra ditt eget arbete såväl som ditt expertområde. I den här rollen går det bra att arbeta remote men det finns även möjlighet att arbeta fysiskt på plats i Stockholm. Om du bor utomlands ser vi inga problem med detta!

Arbetsuppgifter

- Utveckla strategier för samtliga sociala medier och content planering.
- Ansvara för inbound marketing som tex nyhetsbrev, bloggar, guider, video, podcasts eller webbinarier.
- Produktion av content i form av artiklar, filmer, bilder och ads inkl. copy för samtliga kanaler.
- Administrera och uppdatera Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn och YouTube.
- Skapa segment, målgrupper och styrningar baserat på demografi, köphistorik etc.
- Analysera och säkra att resultaten används och relevanta åtgärder genomförs.


Vi söker dig som har:

- Minst 2 års erfarenhet av optimering och digital försäljning inom e-handel
- Goda kunskaper inom kund-, marketing automation- och analysverktyg som exempelvis Klaviyo, Google Analytics, Google Tag Manager och Excel
- Goda kunskaper av Googles olika verktyg såsom Google Search Console, Analytics, Tag Manager, Ads, Optimize m.fl
- Har arbetat med Business Manager och god förståelse för hantering av annonsering på Facebooks-plattformar.
- Goda kunskaper i det svenska språket och god förmåga att anpassa uttrycket för sociala kanaler.
- Kunskaper inom design-mjukvara som Figma, Sketch, After Effects, Photoshop eller motsvarande.


För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av att skapa både varumärkes- och försäljningsdrivande content för sociala kanaler. Vi önskar att du har kunskap om hur du både innehållsmässigt och tekniskt skapar innehåll som driver mot uppsatta mål samt att du är van vid att arbeta med optimering av Facebook Ads och Google Ads.

Vi ser även gärna att du har ett genuint intresse för trender och framtiden inom sociala medier och digital marknadsföring och är nyfiken på eller insatt inom hälsa och skönhet.

Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniel Berglund
0709532122

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Greatlife.se
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 april 2021
  • Ansök senast: 16 oktober 2021

Besöksadress

Rosengatan 8, Sundbyberg
None

Postadress

Rosengatan 8
Sundbyberg, 17270

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024