OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av visionen: To fulfil the dream of having a baby?
Vitrolife är ett spännande globalt medicintekniskt bolag i tillväxt och vi känner stolthet för vår vision och våra produkter. Vi söker nu en Digital Communication Specialist till ett växande marknadsteam. Här kommer du trivas om du uppskattar att arbeta nära produktchefer och marknadsregioner och om du har ett driv för digitala kanaler & kommunikation.
Tjänsten är tillsvidare med placering på vårt huvudkontor i Göteborg och du kommer att rapportera till Vice President Global Marketing. Tillträde efter överenskommelse men vi ser gärna att du tillträder så snart som möjligt.
Om rollen
Du kommer främst att arbeta med e-commerce, uppdatera och förbättra Vitrolife.com och dess budskap samt skapa och förbättra marketing automation. Vidare ska du kunna leda webinars samt utföra marknadsundersökningar och se till så att intranet är uppdaterat. En viktig del av ansvaret är att se till så att våra produkters värde och fördelar framhävs rent kommunikativt i de olika materialen som tas fram.
För denna roll behöver du
Eftergymnasial utbildning inom kommunikation eller marknadsföring med erfarenhet av digitala verktyg. Då vi är ett globalt bolag och du kommer arbeta med kollegor runt om i världen är det viktigt att du känner dig trygg med engelska i både tal och skrift. Du har 3–5 års erfarenhet från arbete på kommunikations- eller marknadsavdelning och du har god erfarenhet av digitala verktyg och digital kommunikation.
Erfarenhet av följande:
InDesign
Photoshop
HubSpot och Marketing automation processer
Premiere Pro (Webinar / video recording)
Epi-server
Questback / Essentials
GoToWebinar
Vem är du?
Du är en strukturerad person som är duktig på att planera och organisera ditt arbete väl. Du är van vid att arbeta mot deadlines. Du är också en effektiv kommunikatör både i tal och skrift och du har förmåga att förmedla budskap på ett enkelt och relevant sätt både internt och externt. Du behöver brinna för att kreera material digitalt, komma med idéer och göra en hel del ”hands-on” jobb själv i diverse system/program. Du har förståelse för digital kommunikation och vad som ligger i framkant inom digitala verktyg och e-commerce.
Du kommer att tillhöra ett team om åtta personer där ni har olika ansvarsområden inom marketing & extern kundutbildning. Som person är du självgående och driver dina processer framåt självständigt men du har alltid dina kollegor och din chef som stöd. Vitrolife är ett bolag i tillväxt, här händer det mycket och därför är det viktigt att du är flexibel och ser möjligheter i förändringar.
Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Lisa Reck, Vice President Global Marketing, +46 (0) 701 64 88 23.
Vi ser fram emot din ansökan!
Vitrolife är en internationellt verksam medicinteknisk koncern. Vitrolife utvecklar, producerar och marknadsför produkter för fertilitetsbehandling. Vitrolife har cirka 400 anställda och bolagets produkter säljs på ca 110 marknader. Huvudkontoret ligger i Göteborg och ytterligare kontor finns i Australien, Belgien, Danmark, Frankrike, Italien, Japan, Kina, Storbritannien, Tyskland och USA. Vitrolife-aktien är noterad på NASDAQ Stockholm. www.vitrolife.com