OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av visionen: To fulfil the dream of having a baby?
Vitrolife är ett spännande globalt medicintekniskt bolag i tillväxt och vi känner stolthet för vår vision och våra produkter. Vi söker nu en Digital Communication Specialist till ett växande marknadsteam. Här kommer du trivas om du har ett driv för att utveckla och förvalta digitala kanaler och kommunikation och samtidigt arbeta med nära support till produktchefer och markandsregioner.
Tjänsten är tillsvidare med placering på vårt huvudkontor i Göteborg och rapporterar till Vice President Global Marketing. Du kommer att tillhöra ett team om åtta personer där ni har olika ansvarsområden inom marketing & extern kundutbildning. Tillträde efter överenskommelse men gärna så snart som möjligt.
Om rollen
Du kommer främst att arbeta med e-commerce och hur nuvarande e-plattform kan utvecklas genom egna idéer och i projekt med både kundservice och marknadsregioner. Du kommer också att ansvara för att uppdatera och driva förbättringsområden för Vitrolife.com och dess budskap samt leda, driva och implementera marketing automation. En viktig del av ansvaret är att se till så att våra produkters värde och fördelar framhävs rent kommunikativt i de olika materialen som tas fram. I rollen kommer du också att supportera marknadsregionerna med diverse kommunikationsmaterial (både fysiskt och digitalt) och vara behjälplig med branding guidelines, kreera diverse enklare promotion material och liknande.
För den här rollen behöver du
Minst 3–5 års erfarenhet från arbete på kommunikations- eller marknadsavdelning, gärna i en global organisation. I dina tidigare roller har du erfarenhet av att arbeta som marknadskoordinator med inriktning mot marketing automation, e-commerce samt bred erfarenhet av digitala verktyg & system
Eftergymnasial utbildning inom kommunikation eller marknadsföring
Mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift då vi är ett globalt bolag och du kommer arbeta med kollegor runt om i världen
Erfarenhet av följande system: Epi-server (eller liknande), HubSpot och marketing automation processer, InDesign, Photoshop, Premier Pro (eller liknande), GoToWebinar
Vem är du?
Du är en strukturerad person som är duktig på att planera och organisera ditt arbete väl. Du är van vid att arbeta mot deadlines och själv driva ditt arbete. Du är också en effektiv kommunikatör både i tal, bild och skrift och du har förmåga att förmedla budskap på ett enkelt och relevant sätt både internt och externt. Du drivs av att kreera material digitalt, komma med idéer och göra en hel del ”hands-on” jobb själv i diverse system/program. Du har förståelse för digital kommunikation och vad som ligger i framkant inom digitala verktyg och e-commerce.
Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Lisa Reck, Vice President Global Marketing, +46 (0) 701 64 88 23.
Vi ser fram emot din ansökan!
Vitrolife är en internationellt verksam medicinteknisk koncern. Vitrolife utvecklar, producerar och marknadsför produkter för fertilitetsbehandling. Vitrolife har cirka 400 anställda och bolagets produkter säljs på ca 110 marknader. Huvudkontoret ligger i Göteborg och ytterligare kontor finns i Australien, Belgien, Danmark, Frankrike, Italien, Japan, Kina, Storbritannien, Tyskland och USA. Vitrolife-aktien är noterad på NASDAQ Stockholm. www.vitrolife.com