OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Linköping Science Park finns till för att främja kunskapsintensiva och innovativa företag och miljöer, nu har du chansen att bli en del av vår viktiga och värdeskapande verksamhet. Vår vision är ”Supporting the brilliant minds of the future”, du kommer i den här rollen få chans att möta några av de mest brillianta och spännande personer du kan tänka dig i en mycket stimulerande miljö som med sin verksamhet styr med full fart in i framtiden!
Om detta lockar dig tror vi att du skulle passa bra i vårt team som enklast kan beskrivas med orden ambitiöst, nytänkande, prestigelöst och glatt!
Ansök idag och bli en del av Linköping Science Parks tillväxtresa – välkommen in i en organisation i ständig utveckling!
Om företaget
Linköping Science Park är en oberoende arena för utvecklings- och innovationsprocesser som omfattar näringsliv, akademi, samhälle och civilsamhälle. Vårt uppdrag är att stötta hela det kunskapsintensiva och innovativa näringslivet i Linköping samt synliggöra kommunens olika satsningar på ett samlat sätt.
Linköping Science Park är ett icke vinstdrivande dotterbolag till Linköpings kommun via Stadshus AB. Förra året fick verksamheten ett utökat uppdrag och nu växer bolaget, med fler projekt och fler medarbetare.
Dina arbetsuppgifter
Som Digital kommunikatör arbetar du med alla förekommande arbetsuppgifter i vår kommunikationsgrupp. Du har fullt ansvar för att initiera, planera och genomföra kommunikationsaktiviteter med ett särskilt fokus på projekt. Arbetet sker i nära samarbete med våra projektledare, synkroniserat med Science Park och kommunikation i övrigt. I våra digitala kanaler kommunicerar vi både med text, bild och rörlig media.
Du kommer in i ett team av drygt 10 drivna personer med olika ansvarsområden inom Science Parks verksamhet. Vi erbjuder en dynamisk och stimulerande miljö där ingen dag är den andra lik. Vår verksamhet skapar en bättre framtid för regionens företag. Vi har alla ett brinnande engagemang för den samhällsnytta vi skapar!
Vår kommunikationsavdelning består idag av tre personer. Vi arbetar både med inhouse-produktion och köper in tjänster. Arbetet planeras gemensamt och vi strävar efter ett arbetsklimat som präglas av tillit och eget ansvar. Du kommer att ha stor frihet att planera hur du löser dina arbetsuppgifter - tillsammans skapar vi förutsättningarna du behöver för att lyckas. Rollen ställer stora krav på din förmåga att arbeta självständigt. I utbyte kommer du få uppleva en stark yrkesmässig och personlig utveckling, ett tryggt skyddsnät som kommer ge dig oanade möjligheter att våga testa nytt och utmana dig själv, och en unik inblick i innovationerna som formar framtidens samhälle.
Din profil
Vi söker dig som är nyexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. Du har akademisk utbildning inom kommunikation, tex Grafisk design, medieproduktion eller en för rollen relevant YH-utbildning. Det är ett krav att du behärskar InDesign, och ytterligare program för grafisk produktion, videoproduktion eller ljud. Erfarenheter från marknadsföring i sociala medier är meriterande liksom erfarenhet av Wordpress. Du ska vara van vid att använda digitala verktyg för kommunikation och samarbete. Vi arbetar i en blandad miljö med bla Google Workspace, Dropbox och Teams.
För att bli framgångsrik i rollen krävs att du har ett strukturerat arbetssätt. Du tar naturligt ägarskap över ditt område och är en riktig doer med god förmåga till problemlösning och du gillar att träffa nya människor och är en duktig nätverkare.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift är ett krav.
Tjänsten är ett föräldravikariat 220501-230131 med möjlighet till förlängning.
Ansökningsförfarande
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Johansson, Skill tel. 0708-52 32 36 eller lena.johansson@skill.se.
Välkommen med din ansökan, vi tillämpar löpande urval!