Digital Communicator med fokus på sociala medier

Digital Communicator med fokus på sociala medier

Arbetsbeskrivning

Är du en skicklig och kreativ kommunikatör med god känsla för hur du skapar innehåll som når ut, engagerar och driver trafik? Trivs du i en dynamisk och händelserik miljö där du får ta mycket eget ansvar? Gillar du att utmana det traditionella med nya idéer och tillvägagångssätt? Känner du igen dig? Perfekt, då tror vi att du kommer trivas hos oss på ALTEN!

ALTEN Sveriges marknadsavdelning söker nu en Digital Communicator med fokus på extern kommunikation. Som Digital Communicator på ALTEN kommer du att utveckla och driva kommunikationen i våra sociala kanaler (LinkedIn, Facebook och Instagram) samt ansvara för allt innehåll på vår webbplats (Wordpress). Du kommer vara en nyckelperson i arbetet kring att stärka ALTENs varumärke, skapa kännedom och bygga relationer med våra olika målgrupper genom våra digitala plattformar. Vi tror att du har ett stort intresse för teknik och det är ett starkt plus om du arbetat inom konsultbranschen innan.

Att arbeta som Digital Communicator på ALTEN innebär att vara ansiktet utåt. Vi tror att du trivs i en central roll med mycket eget ansvar och många varierande arbetsuppgifter. Du kommer få ta stort ansvar över att strukturera och prioritera bland olika projekt, vilket kräver att du har förmågan och tycker om att arbeta självständigt. Naturligtvis är du inte helt ensam, du samarbetar tätt med din kollega som ansvarar för den interna kommunikationen och ni kommer att hjälpas åt och stötta varandra när det gäller all kommunikation.

Dina arbetsuppgifter kommer bestå av:
- Ansvara för planering, produktion och publicering av organiskt och betalt innehåll på ALTENs sociala kanaler och webbplats.
- Utveckling och produktion av innehåll i samtliga externa plattformar.
- Annonsering, analys och uppföljning av de digitala kanalerna.
- Vara drivande i att skapa, optimera och implementera externa event.
- Ansvara för att planera, producera och skicka ut pressreleaser.
- Stötta ALTENs olika avdelningar och deras kommunikation för externt bruk.
- Omvärlds- och konkurrensanalys.
- Stödja marknadschefen i insamlandet av data och marknadsinformation.
- Stödja marknadschefen i utvecklandet av ALTENs kommunikationsstrategi- och årsplan.
- Stödja Head of Communications i att se till att marknadsmaterial såsom giveaways och övriga trycksaker finns tillgängligt.

Den externa kommunikationen sker i dagsläget främst på svenska, men då koncernspråket är engelska behöver du kunna kommunicera obehindrat både på svenska och engelska. Marknadsteamet finns representerade både i Stockholm och i Göteborg, vilket innebär både fysiska och digitala möten. Marknadsavdelningen har även ett internationellt samarbete med ALTENs centrala marknadsavdelning i Frankrike och samarbeten och möten sker regelbundet. För att lyckas i rollen tror vi att du är en skicklig innehållsskapare med fingertoppskänsla för tonalitet med förmåga att skapa texter och grafiskt material som väcker nyfikenhet, berör och engagerar våra målgrupper. Stort fokus ligger på Employer branding. Du är van att producera och paketera captions med tillhörande visuellt material. Vi ser gärna att du tycker om att vara kreativ och har ett gott öga för design och layout. Slutligen tror vi att du har ett stort intresse för teknik och gillar att hålla dig uppdaterad kring de senaste trenderna inom digital kommunikation.

Vi önskar att du har:
- Relevant universitets/yrkeshögskoleutbildning.
- Minst två års arbetslivserfarenhet inom extern marknadsföring och kommunikation.
- Arbetat med riktad annonsering på LinkedIn och genom Facebook Business Suite.
- Erfarenhet av sökordsoptimering (SEO).
- Erfarenhet av video och ljudredigering.
- Goda kunskaper inom Adobe Creative Cloud (främst Photoshop och Illustrator).
- Goda kunskaper kring publicering i Wordpress.
- God vana att arbeta i Office 365.
- Meriterande om du arbetat inom IT och/eller inom konsultbranschen.

ALTEN är ett av Europas ledande konsultbolag med över 37 000 anställda i 28 länder. Vi utvecklar och levererar kompetens till världsledande företag inom Engineering, IT och Life Science. Hos oss får du en dynamisk arbetsmiljö och du blir en del av en stödfunktion som är väldigt viktig för den svenska verksamheten. Vi har flertalet förmåner såsom friskvårdsbidrag, tjänstepension och arbetstidsförkortning. I Sverige finns ALTEN i elva städer med tolv lokala kontor.

För frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Talent Acquisition & Development Partner, Kevin Jakobsson, på Kevin.Jakobsson@alten.se. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta marknadschef Madeleine Gössner på mail: madeleine.gossner@alten.se.

We believe in growing together

Kontaktpersoner på detta företaget

Pontus Kastrup

Peter Ankréus
+4621349931
Patrik Juhlin
+46214404220
Johan Hägg

Johan Hägg
+46709715805
Andreas Forsberg
+46134655889
Stavros Constantinou
+46134655803
David Kronholm
+46317251131
Ulrika Lin
+46317576133
Erik Rosenqvist
+46317221361

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Alten Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 september 2021
  • Ansök senast: 5 oktober 2021

Besöksadress

Teknikringen 8
None

Postadress

A Odhners Gata 41
Västra Frölunda, 42130

Liknande jobb


29 november 2024

Digital Media Coordinator

Digital Media Coordinator

28 november 2024