OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Our client in Gothenburg is looking for a Digital Consultant!
Our client has developed new products called My IT Delivery Portal and the purpose of your assignment will be to focus on delivery coordination and release communication.
In your role as a digital consultant, you will plan, create and organize communication and business change activities for new releases. You will also perform content creation and updates in the area and KPI pages.
As a digital consultant, it will be part of your mission to:
- Coordinate and implement improvements
- 100% secure alignment between Power BI content and SharePoint content
- You will also create and market release notes/features and content news
- While the product portfolio is developed, the data will be broadened to include more products and areas
For this role, we are looking for you as:
- Has very good knowledge of SharePoint, Office 365 & Power BI
- Is familiar with an agile way of working
- You have an interest (and preferably skilled competence) in the field of usability
- You have excellent communication and presentation skills because you will have interaction with stakeholders inside and outside the company
- You are senior in leading yourself and comfortable in being able to lead others
- You have complete knowledge of English
Nu söker vår kund i Göteborg en Digital Consultant!
Vår kund har utvecklat nya produkter som heter My IT Delivery Portal och syftet med ditt uppdrag kommer att vara fokus på leveranskoordinering och release-kommunikation.
I ditt uppdrag som digital konsult kommer du att planera, skapa och organisera kommunikations- och affärsförändringsaktiviteter för nya releaser. Du kommer även att utföra innehållskapande och uppdateringar i området samt KPI-sidor.
Som digital konsult kommer det ingå i ditt uppdrag att:
- Samordna och implementera förbättringar
- På ett hundraprocentigt sätt säkra anpassningen mellan Power BI-innehåll och SharePoint-innehåll
- Du kommer även att få skapa och marknadsföra release-notes/funktioner och innehållsnyheter
- Medan produktportföljen utvecklas, kommer uppgifterna att breddas och omfatta fler produkter och områden
Till den här rollen söker vi dig som:
- Har mycket goda kunskaper i SharePoint, Office 365 & Power BI
- Är bekant med ett agilt arbetssätt
- Du har ett intresse (och gärna skicklig kompetens) inom användbarhetsområde
- Du har en utmärkt kommunikations- och presentationsförmåga eftersom du kommer ha interaktion med intressenter inom och utanför företaget
- Du är senior i att leda dig själv samt bekväm med att kunna leda andra
- Du har fullständiga kunskaper i engelska
Tillträde och ansökan
Intervjuer sker löpande
Uppdragslängd: okt 2022 – 31 jul 2023
Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.