OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om bolaget
Beijer Byggmaterial AB är Sveriges största helägda bygghandelskedja med 110 byggvaruhus och kakelbutiker över hela Sverige. De förser både byggproffs och hemmaproffs med byggmaterial, verktyg och tjänster av hög kvalitet. Beijer Byggmaterial omsätter nästan 10 miljarder SEK och har ca 2400 anställda.
Deras affärsidé bygger på att vara hela Sveriges Byggpartner genom att erbjuda sina kunder produkter, tjänster och lösningar som är tillförlitliga, enkla och relevanta. Med hög kunskapsnivå och rådgivning blir Beijers kunder mer konkurrenskraftiga. Vill du läsa mer om Beijer Byggmaterial kan du trycka här. (https://www.beijerbygg.se/privat/sv/om-beijer-bygg)
Om tjänsten
I rollen som Digital Content Creator kommer du att tillhöra ett team som jobbar med den digitala utvecklingen hos Beijer Byggmaterial. Denna tjänst inkluderar nära samarbete med alla avdelningar inom bolaget och du har en funktion av att vara spindeln i nätet. Du kommer att tillhöra ett sammansvetsat team om 5 personer som alltid strävar efter att arbeta affärsutvecklande.
Dina primära arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:
- Redaktionellt innehåll exempelvis uppdatering av text och bild
- Bygga olika typer av landningssidor
- Anpassa och skriva text
- Anpassa bilder
- Grafiskt formge sidor
Om dig
För att lyckas i rollen tror vi att du trivs med breda kontaktytor, interna som externa. Vidare är du detaljorienterad och noggrann samt är en duktig skribent i och med att det är en central del av arbetet. Ytterligare centralt är det grafiska och därav tror vi att du har ett öga för grafisk design. Rollen ställer krav på att man ska vara självgående men samarbete ska även ses som en självklarhet då du kommer att arbeta nära dina kollegor. Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat med liknande uppgifter inom samma bransch.
Kvalifikationer
- Erfarenhet och/eller utbildning inom E-handel
- Kan koda HTML
- Grundläggande kunskaper i Photoshop
- Flytande i svenska både i tal och skrift
Tillträde, omfattning och anställning
Denna roll är på heltid med kontorstider måndag till fredag. Bolaget är beläget i Sollentuna och sitter i nyrenoverade lokaler. Detta är initialt ett konsultuppdrag på 6 månader där du är anställd av Hero med chans till förlängning. Vi ser gärna att du kan starta så snart som möjligt men tar hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Elida Rhodin på elida.rhodin@hero.se.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
We are heart working”
Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445