OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en Digital Content Editor - med ansvar för egna sociala medier!
På Intersport arbetar vi tillsammans som ett team där våra medarbetares engagemang och passion är avgörande för att vi ska nå hela vägen. Tillsammans skapar vi köpupplevelser i världsklass och inspirerar till ett hållbarare liv!
Om du vill vara med att skapa en fantastisk köpupplevelse, oavsett om det är i butik eller via e- handeln, så är du den vi söker!
Är du redo att ge dig in i matchen?
Det här innebär rollen
Tjänsten, med start 1 juni 2022, är ett föräldravikariat på minst ett år med stora chanser till förlängning för rätt person.
Content Editor rollen ingår i marknadsorganisationen som har ett övergripande ansvar för all marknadskommunikation som har som huvuduppgift att stärka vårt varumärke och göra Intersport konkurrenskraftigt på marknaden.
Vi söker en person som kan skriva inspirerande och säljande texter och innehåll som ytterst bidar till att engagera våra kunder. Du skapar innehåll och guider som är relevant för målgruppen och som bidrar till att sprida vår passion för sport och visa på vår expertroll inom sport och friluftsliv. Vi förankrar mycket av vårt innehåll i behov och intresse så du kommer jobba en del med research samt SEO-anpassa innehållet för att alltid ställa kunden i fokus.
Du kommer också ansvara för våra egna sociala kanaler där du skapar innehåll med stor närvaro och relevans som bygger på användar-genererat innehåll (s.k. UGC), material från leverantörer och content från butik mm . Att lyssna, besvara kommentarer och uppmuntra till engagemang i alla våra sociala kanaler är viktiga delar för att få vårt varumärke att lysa.
Din nya roll innebär bland annat:
• Skapa och uppdatera relevant innehåll baserat på behov och intressen från våra kunder.
• Egna sociala medier.
• Ansvar för att driva, utveckla och förvalta inspirerande copy och innehåll
• Jobba metodiskt med säljande text till våra e-post samt annan annonsering både digitalt och print
• Innehåll till pressmeddelanden för både Intersport och Intersport TEAM där vi jobbar med över 1000 föreningar över hela Sverige.
Kvalifikationer
I grunden tror vi att du har en relevant utbildning inom marknadsföring, digital kommunikation eller e-handel. Alternativt motsvarande kunskap genom minst ett par års erfarenhet av arbete inom e-handel och-/eller marknadsföring. Vi ser dessutom gärna att du har kunskaper och förståelse för sökoptimering och Google Analytics eller liknande verktyg för att maximera samspelet mellan texter och den information som våra kunder eftersöker.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen behöver du ha god förmåga att planera och kunna jobba i en miljö med korta deadlines samt vara trygg med att arbeta både självständigt och i team på ett effektivt sätt. Vi uppskattar att du har en stor samarbetsförmåga och är resultatinriktad med en stor kreativ ådra.
Vi ser även att du har en stark passion för online och digitala medier och du förstår hur vi kan dra nytta och skapa synergier mellan olika marknadsföringskanaler för att öka engagemanget från våra kunder och i slutändan bilden av Intersport.
Din ansökan
Vill du bli en av oss? Ansök redan idag! Urval och intervjuer sker löpande.
I din ansökan ber vi dig inkludera CV och personligt brev.
Om du inte har ditt CV och personliga brev tillgängligt kan du även registrera en ansökan med din LinkedIn profil. Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig ledare Johan Uhrbom, +46 703–157020 (Media Operations Manager)
Välkommen med din ansökan!
INTERSPORT Sverige AB är licenstagare och aktieägare i Intersport International Corporation som är världens största sportkedja med 5 500 butiker i 44 länder. 2018 omsattes över 11,5 miljarder euro globalt. INTERSPORT samarbetar med över 1200 föreningar inom bl.a. fotboll, hockey och friidrott och uppmuntrar till så mycket sport och gemenskap som möjligt.
INTERSPORT bildades 1968 är ett av Sveriges mest kända varumärken med ca 100 butiker i Sverige. Sedan 2014 ingår även Löplabbet i INTERSPORT-koncernen med 8 butiker över landet. INTERSPORT är den ledande omnikanal återförsäljaren inom sport genom en köpupplevelse oavsett om den startar digitalt eller i butiken.