OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Visma Proceedo AB tillhandahåller molnlösningar för inköp- och fakturahantering (Purchase-to-Pay) till offentlig och privat sektor. Vi är 85 medarbetare anställda i Stockholm, Göteborg, Oslo, Riga, Vilnius och Sibiu. Våra kunder finns i Sverige, Norge Finland och Danmark. Vi söker nu dig som vill vara en viktig del i vår tillväxtresa där vi genom best of breed produkter skapar värde för våra kunder.
Visma Proceedo söker nu en Digital Content Marketing Specialist till vårt kontor i Stockholm. Som en viktig del av vårt marknadsteam kommer du att agera "digital doer" och säkerställer att insikter om den datadrivna marknadsföringen ingår som en naturlig del i det innehåll du skapar. Du jobbar aktivt med hela kundresan och i jobbet ingår att planera, projektleda samt skapa aktiviteter och kampanjer mot både befintliga kunder och att driva leads för nya prospects.
Visma Proceedo ingår i Visma-koncernen, en av Europas största mjukvarukoncerner och ledande inom molnbaserade affärslösningar. Du kommer att arbeta i ett företag som kännetecknas av ett mycket stort engagemang för att vinna och behålla kunder och med kollegor som brinner för våra lösningar. Det är en entreprenöriell och snabbrörlig miljö, där du ges möjlighet att förankra, utveckla och genomföra idéer som skapar tydliga kundvärden.
Din nya roll! Som Digital Content Marketing Specialist hos Visma Proceedo arbetar du med kommunikation i digitala kanaler för både befintliga och nya kunder. Du tar fram engagerande innehåll/content som matchar kundresans olika delar. Du har koll på dina digitala verktyg och självklart jobbar du strukturerat med data vi fångar för att ständigt förbättra vår kommunikation.
Rollen innefattar en stor del produktion av innehåll, med fokus på text men även bild och i viss mån rörligt material. Du arbetar dagligen med att kommunicera med våra kunder via webb, utskick, social media samt i andra digitala kanaler med hjälp av relevanta CMS-verktyg, marketing automation-system och bloggverktyg. Intresse för och kunskap kring SEO är ett måste, då du har ett övergripande ansvar för sökmotoroptimering och marknadsföring via sökmotorer.
Vem är du? Du är en en digital marknadsförare som kan webb, social media och SEO. Dessutom är du riktigt vass på att producera engagerande content. Du identifierar nya behov inom ditt ansvarsområde och bygger konkreta lösningar som blir till tydliga kundvärden. Du är en stark kommunikatör, med mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Du är också tekniskt lättlärd, samt strukturerad med stor förmåga att prioritera bland projekt och åtaganden.
Visma Proceedo i allmänhet, och marknadsavdelningen i synnerhet, är en plats där människor sällan kollar på klockan. Vi jobbar smart, tränar gärna, skrattar ofta, sätter mål och uppnår dem. Om du tror att det är en plats där du kan trivas och bidra så vill vi gärna se dig som vår nya kollega. Kan du dessutom boka för de flesta av dessa punkter tror vi att du är som klippt och skuren:
Dokumenterad vana av e-postmarknadsföring och verktyg för detta. Mycket meriterande om du jobbat i Eloqua.
Du har jobbat med att ta fram material till, och skapa, webbsidor och förstår hur du optimerar dessa både för sökmotorer och olika typer besökare och deras behov.
Erfarenhet av CMS-verktygen Episerver och Wordpress.
Du har bra koll på sökmotoroptimering (SEO) med fokus Google.
Erfarenhet av Adobe-sviten (främst Photoshop men gärna även InDesign).
Minst 2 års erfarenhet av liknande roll, inhouse eller på byrå.
Vad kommer du göra? Web: ta fram nya engagerande sidor (innehållsproduktion samt tekniskt utförande - “ax till limpa”). Självklart underhåller/förvaltning du också existerande sidor.
Utskick mot befintliga kunder samt leadsgenerering. Självklart ingår uppföljning och analys som en del av arbetet.
Skapa och kommunicera innehållet i våra digitala kampanjer i samråd med Product Marketing Manager.
Sökordsanalys och content till webb baserat på detta. Såklart ingår A/B-testning av mejl, webbsidor och annonsering i sociala medier.
Kontakter med leverantörer inför framtagande av kommunikation.
Enklare projektledning.
Skriva och formge på brief.
Visma koncernen: du engagerar dig i koncerngemensamma forum och uppgifter och tar inspiration av koncernens framgångsrika exempel.
Ansök nu! Skicka in ansökan med CV senast 30 juni. Frågor om tjänsten besvaras av Erica som är Customer Success Director: erica.masman@visma.com. Ansökningar via mejl hanteras tyvärr inte.