OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Åhléns
Åhléns är Sveriges ledande varuhuskedja med prisvärda, hållbara produkter och lösningar för livets alla dagar. Med 57 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se erbjuder Åhléns en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt.
Åhléns är ett värderingsstyrt företag och med omtanke som drivkraft förenklar, förbättrar och förgyller man kundernas vardag.
Om tjänsten
Som Digital Content Producer ansvarar du för att skapa engagerande och försäljningsdrivande innehåll för Åhléns kunder. Tjänsten innefattar till stor del produktion av produkttexter, bilder samt registrering av artiklar. I rollen ingår att:
- Skicka ut specifikationer för de digitala in-sålda paketen (främst skönhet)
- Samla in material till de insålda paketen från leverantörerna innan utsatt deadline.
- Granska materialet och se att det är komplett samt att det är rätt bildformat och textlängd.
- Skriva enklare copy, i de flesta fall skriva om leverantörstexter så att de passar Åhléns tonalitet samt är grammatiskt korrekta.
- Publicera och uppdatera det insålda materialet i vårt CMS system
Tjänsten är tillsvidare med ca 20 timmar/månad . Du blir anställd av Carotte Staff och uthyrd till Åhléns, vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt. Du är placerad på Åhléns Servicekontor på Ringvägen i Skanstull.
Vi söker dig som
- Har god förmåga att skriva och kommunicera på svenska, ett krav är att kunna skriva grammatiskt korrekt (mycket viktigt!)
- Är strukturerad, organiserad med förmåga att hålla deadlines.
- Har förmåga att kommunicera med externa parter och ha många kontakter samtidigt.
- Teknisk kunnig och snabblärd då man publicerar i ett CMS-system.
- Meriterande om du har erfarenhet från CMS-systemet Intershop
- Har en annan huvudsaklig sysselsättning
För att lyckas i rollen tror vi att du trivs i sammanhang där du får samarbeta med olika människor då du i rollen som Digital Content Producer har många kontaktytor i såväl den interna inköpsorganisationen som med externa leverantörer.
Du är initiativrik och har mod att utmana dig själv och andra. Vi tror att du trivs bäst när du får arbeta i team tillsammans med andra och där ni tillsammans skapar förutsättningar för ett gott resultat. Noggrannhet är något vi värdesätter högt och tillsammans med en stark drivkraft att alltid leverera på topp
Om oss
Carotte Staff är bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vårt jobb är att förenkla ert. Vi matchar ihop självgående och ansvarstagande personal som brinner för att ge förstklassig service med ditt team, oavsett om det handlar om att bemanna eller rekrytera.
ÖVRIG INFORMATION
- Start: Omgående
- Omfattning: ca 20 timmar/månad med möjlighet till fler timmar
- Placering: Stockholm, söder
Välkommen med din ansökan genom att klicka på skicka ansökan. Vi behandlar våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sandra Bäckman
Sarah Högbacka
Oscar Ohlsén
Fideli Svensson