Digital Content Producer till Morris

Arbetsbeskrivning

Med starka ägare i ryggen rustar vi för att ta nästa steg i vår satsning och digitala resa där content kommer vara key. Med en ny brandplattform på plats söker vi nu dig som har förmågan att tillsammans med vårt team omvandla den till inspirerande innehåll för våra målgrupper. 

Ditt nya jobb

I rollen som Digital Content Producer har du ansvar för att skapa och leverera innehåll till alla våra kanaler men med fokus på de digitala: Nyhetsbrev, SoMe, webb samt extern annonsering. Du jobbar primärt med produktion av grafiskt innehåll, rörliga format (gif:ar/ motions) och landningssidor, men redigerar även rörligt och producerar grafiskt material för tryck. Du jobbar med den visuella upplevelsen av Morris varumärke utifrån ett omniperspektiv där du, genom att anpassa innehåll utifrån kanal och budskap bidrar till att hålla en röd tråd i allt vårt innehåll. Du har en kreativ frihet i utformandet av innehåll och vi vill att du hjälper oss att tänka nytt när vi nu satsar för framtiden.

Rollen ansvarar för att bygga upp rutiner för hur Morris producerar mer kvalitativt innehåll till digitala kanaler med huvudsyfte att stärka Morris grafiska identitet hos utvalda målgrupper.

Du jobbar tätt ihop med resten av gänget på marknad och E-commerce och ansvarar för att materialet är klart on time och med hög kvalité.

Vem är du?

Du en teamplayer, med ett öga för estetik och fokus på resultat och trivs när du får samarbeta med andra och testa nya saker. Du har ett strukturerat arbetssätt och gillar att få vara med där det händer. Hos oss får du möjlighet att ta plats och jobba i ett team där alla hjälps åt och inspirerar varandra. 

Du har flera års erfarenhet av digital design och grafisk produktion för digitala kanaler av konsumentprodukter. Genom ditt arbete har du skaffat dig god förståelse för det digitala landskapet och vad som fungerar utifrån kanalval, kundmöte och design. Du har mycket goda kunskaper i Adobe Suite (Id, Ps, Ai, Ae). Meriterande är även om du tidigare jobbat med webb samt förståelse för hur material kan anpassas och optimeras utifrån datadrivna insikter Även om du brinner för det digitala så har du också stenkoll på de grafiska grunderna och kan producera material även för fysiska kanaler.





Kort om Morris

Morris grundades 2004 av Jan och Eva Alsén och är idag ett etablerat modevarumärke som finns representerat i över 250 av Skandinaviens främsta modebutiker, genom egen ehandel, en brand store i Göteborg och två outletbutiker. Varumärket designar och marknadsför kläder för herr inom en stilbildning som grundar sig i Brittish Prep. Bolaget har idag 32 medarbetare med huvudkontor i Borås. Morris har ambitiösa tillväxtplaner med fokus på det att, bygga varumärke och kommunikation med kund och det digitala landskapet kommer vara en viktig arena. Läs mer på vår hemsida.

Nyfiken?

Vad roligt! I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM som är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. För att ta reda på om du är den vi söker innehåller rekryteringsprocessen urvalsfrågor, personlighetstester och intervjuer. Tyvärr kan ansökan inte tas emot via mail, utan du behöver ansöka direkt via annonsen eller på Kimm.se. Martin är ansvarig Rekryteringskonsult på KIMM/Wise Professionals och svarar gärna på dina frågor. Du når Martin på martin.jerrskog@wise.se. Vi kommer gå igenom ansökningarna löpande.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 december 2020
  • Ansök senast: 11 december 2020

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


Art Director

Art Director

16 oktober 2024

Brand Design Lead - Stockholm

Brand Design Lead - Stockholm

4 oktober 2024

Art Director

Art Director

29 augusti 2024