OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en kommunikativ och nyfiken “doer” som brinner för digitalt innehåll och kommunikation? Värdesätter du frihet under ansvar och vill jobba i ett digitalt, drivet och framgångsrikt marknadsteam? Då har du hittat rätt! Vi söker en stjärna som vill axla rollen som Digital Content Specialist och skapa värde för våra kunder genom best-in-class content. När vi inte har hemmakontor, sitter vi i ljusa fina lokaler i Lindhagen i Stockholm.
Vem är du?
För att trivas i rollen så gillar du att ha fler saker igång samtidigt. Du är systematisk, kommunikativ och nätverkande. Du är kreativ och gillar att utmana och förenkla - men med ett affärstänk och kunden i centrum. Vidare är du bekväm med att ta egna initiativ, tar ansvar för dina leveranser; arbetar strukturerat men räds inte förändringar. Du trivs med att jobba såväl självständigt som i samarbete med andra.
Om tjänsten
Som Digital Content Specialist är vårt budskap ditt ansvar. Du äger vår kommunikations- och PR plan och strategin för det content vi producerar. Du planerar, projektleder och skapar engagerande innehåll för våra kunder, både produktorienterat och mer konceptuellt, som till exempel kundcase, intervjuer, filmer, blogginlägg, nyhetsbrev och artiklar. Du medverkar också till att det når rätt målgrupp, i rätt steg i kundresan, via utskick, kampanjer, sociala medier och webb. Du ansvarar för relationen med vår PR- och kommunikationsbyrå samt med andra stakeholders inom organisationen.
Marknadsteamets primära mål är att bidra till att skapa leads och försäljning. Vi gör det genom att förbättra webbprestanda och användarupplevelse, skapa content med kundens behov i centrum samt förbättra leadskvalité och kundnöjdhet. Vi är ett glatt, drivet och proaktivt team, där våra individuella kompetensområden bildar en stark och kreativ helhet. Teamet jobbar tätt ihop i projekt och i rollen förväntas du både bidra samt ta eget ansvar. Du fokuserar på den svenska marknaden men ingår i ett marknadsteam med ansvar även för den norska marknaden.
Din bakgrund
Vi söker dig med cirka 3 års dokumenterad erfarenhet av att arbeta med content och digital kommunikation. Du har en relevant utbildning inom PR, media/kommunikation, journalistik eller liknande. Det är meriterande med erfarenheter specifikt kring sociala medier, PR eller grafisk produktion, likaså att arbeta i CMS-verktyg. Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och är även bekväm att uttrycka dig på engelska.
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Flexibla arbetstider
Placering: Stockholm
Sista ansökningsdag
31 augusti 2021. Urvalet sker löpande! Vid frågor, vänligen kontakta rekryterande chef, Jonathan Zaar, tfn: 0768 843271.
Varför Mercell?
Mercell erbjuder stora möjligheter för utveckling inom organisationen! Vi tittar på vad du levererar, inte hur du arbetar eller hur många timmar du spenderar på varje uppgift.
Mercells värdeord - Growth, Curiosity, Courage and Trust - fungerar som en grund för de beslut vi fattar, hur vi driver vår verksamhet och hur vi interagerar med våra kollegor, kunder och andra. Men de fungerar också som grund för de möjligheter som Mercell ger sina anställda att utvecklas och trivas inom sitt arbetsområde.
Mercell befinner sig i en mycket spännande period och du kommer att spela en viktig roll för att möjliggöra vår framtida utveckling. Om du är intresserad av att bygga en karriär hos ett snabbt växande och välfinansierat mjukvaruföretag med ambitiösa planer, kan du vara den person vi letar efter!
Growth | Curiosity | Courage | Trust
Vi hoppas kunna lära känna dig och ser fram emot att få din ansökan!
Har du frågor om tjänsten?
Kontakta: Jonathan Zaar, Marketing Director tfn: +46 768 843 271
Sökord: Copywriter, skribent, marknadskommunikatör, content coordinator