OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till en nyinrättad roll söker vi nu en Digital Conversion Specialist som vill vara med på Dogmans fortsatta utvecklingsresa och bygga Sveriges bästa e-handelsupplevelse?
Är konvertering och kundresa områden du brinner för? Har du ett starkt analytiskt sinne med förmåga att identifiera förbättringsmöjligheter? Vill du dessutom bli en del av ett sammansvetsat om grymt e-handelsteam där lagarbete och gemensam trivsel är viktiga hörnstenar? Då tycker vi att du ska bli en del av vårt team och söka tjänsten!
Om Dogman
AB Dogman är en av Nordens ledande aktör inom husdjurstillbehör och importerar, distribuerar och marknadsför produkter inom husdjurssegmentet samt häst och ryttare. Vi utvecklar vårt sortiment inom våra varumärken Dogman och Jacson med visionen om att skapa ”Det Bästa Valet för Bästa Vännen”. Dogman finns idag representerade med bolag i Sverige, Norge, Danmark och Finland och omsätter idag mer än 500 MSEK med god lönsamhet. Dogman är grundat 1965 och är cirka 180 anställda och ägs av BrA Invest.
I september 2017 förvärvade Dogman sina första butiker för att starta en egen butikskedja. Idag är vi 32 butiker i Sverige, Norge och Finland samt inom kort även Marbella i Spanien. Under sommaren 2019 lanserades e-handel under eget varumärke. E-handel som affärsområde startade två år tidigare då en mindre norsk aktör förvärvats. Läs gärna mer om oss på: Dogman (http://www.dogman.se/)
Om tjänsten
I rollen som Digital Conversion Specialist kliver du in i en viktig och spännande nyckelposition som är nyinrättad i bolaget. Din roll kommer innebära både operativt och strategiskt arbete med huvudfokus på att förbättra konverteringen i Dogmans digitala kanaler för ökad försäljning och en kundupplevelse i världsklass. Vidare innebär detta att stort fokus i rollen kommer vara på konvertering, optimering av kampanjer, analysering av köp-och kundresa samt trafik och användarbeteenden. Du kommer ges möjligheten att få utlopp för din expertis med en stor frihet i rollen, få arbeta med spännande produkter och stora volymer. Du kommer att ha många kontaktytor i rollen och samarbeta nära med resterande e-handels och marknadsteamet. Vidare innebär rollen att;
- Analysera trafikflöden och utfall för att hitta förbättringspotential utifrån användarbeteende och våra affärsmodeller
- Sätta upp AB-tester med målet att öka konvertering och nå uppsatta mål.
- Arbeta utifrån KPI:er och äga arbetet med spårning
- I samarbete med interna kollegor optimera hela kundresan med allt vad det innebär
- Kontinuerligt driva förbättringsåtgärder från datainsamling och insikt, till handling och uppföljning
- Vara delaktig och bidragande i utvecklingen av såväl befintliga som nya digitala kanaler.
- Som ambassadör för digital analys och expert kontinuerligt delge insikter, trender och resultat med övriga verksamheten
Då Dogman expanderar kommer det för rätt person finnas mycket goda utvecklingsmöjligheter inom bolaget samt möjligheten att påverka både ditt eget arbete så som bolagets utveckling.
Din bakgrund
För att lyckas i rollen behöver du ha ett starkt track record inom konvertering med förankring inom e-handeln. Vidare har du mycket goda kunskaper inom verktyg för AB-testning och webbanalys (så som AB-tasty, Adobe/Google Analytics, Google Tag Manager, Hotjar m.fl). Du har med fördel en eftergymnasial utbildning med relevans för rollen men du kan likväl väga upp med arbetslivserfarenhet med relevans för rollen. Du är tekniskt kunnig med erfarenhet av HTML, CSS, Javascript och intresserar dig för att förstå psykologin bakom användar- och konsumentbeteenden. Har du kunskaper i Magento ser vi detta som meriterande.
Som person trivs du som bäst när du får basera dina beslut på data och har ett starkt analytiskt sinne. Du är van vid att arbeta självständigt med frihet under ansvar men känner samtidigt stor glädje i att vara en del av ett team där samarbete och teamwork är självklarheter. Du strävar ständigt efter att finna förbättringar och smarta lösningar som skapar affärsvärden. Är du dessutom positiv, har ett starkt driv och ser det som självklart att hålla dig ajour med de senaste trenderna inom din bransch har du goda möjligheter att trivas hos oss.
Dogman erbjuder
Du ansluter till en stabil internationell organisation som har gott renommé i branschen och goda framtidsutsikter. Du ges möjligheten att påverka och utveckla såväl ditt eget som verksamhetens arbete och den digitala utvecklingen. Detta är en roll för dig som trivs i en organisation med en familjär anda, där alla vill bidra och göra skillnad och där det ges utrymme för påverkan och utveckling. Du kommer till ett starkt varumärke med stor stolthet och kvalité hos sina produkter. Medarbetarna är Dogmans viktigaste resurs och tillsammans värnar man om en hög trivsel på arbetsplatsen och arbetar aktivt för ett välkomnande och inkluderande arbetsklimat med tydlig vi-känsla.
Dogman har sedan 2015 samarbetat med företaget Great Place to Work i strävan om att bli Sveriges bästa arbetsplats inom jämförbara branscher. De tre senaste åren har Dogman blivit certifierade enligt Great Place to Works internationella standard och klassas som en av Sveriges bättre arbetsplatser
Placering & start
Tjänsten är placerad i Åstorp och tillsättning sker omgående eller enligt överenskommelse.
Kontakt & ansökan
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Daniel Hilvardén på daniel@ecommercerecruit.se eller 072-6006421.
Vi tillämpar löpande urvalsarbete och uppmanar dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att den kommer med i processen. Vi ser med stort intresse fram emot din ansökan!
E-commerce Recruit är ett search och rekryteringsföretag (https://www.ecommercerecruit.se/rekrytering/) som specialiserat sig på kompetenser inom e-handel och digitalt! Vi finns i hela Sverige med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Kontakta oss gärna om du vill ha hjälp med rekrytering, search eller konsulter som har digital kompetens.