Digital Copywriter till Bonnier News

Digital Copywriter till Bonnier News

Arbetsbeskrivning

The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Kanske kommer du i slutet av denna jobbannons tänka "jag hade skrivit den där jobbannonsen hundra gånger bättre"? Bra! Då har vi båda hittat det vi söker efter.

För visst söker du chansen att gå in i rollen som Digital Copywriter på ett professionellt, progressivt, och kvalitetsmedvetet företag? Expressen Lifestyle är ett affärsområde inom Bonnier News som ger ut dagstidningar, livsstilsmagasin och specialtidningar, samt digitala produkter som webbsidor, nyhetsbrev och mobila tjänster. Vi söker just nu efter en ny stjärna till deras marknadsavdelning i Stockholm.
Om du trivs med härliga kollegor, utmanande uppgifter och är sjukt vass på digitalt content – Don´t leave us hanging! Skicka in din ansökan redan idag.

Men vad innebär jobbet som Digital Copywriter?
Kul att du frågar! Som Digital Copywriter har du ett övergripande ansvar för att producera, optimera och analysera innehåll – med syfte att skapa både kommersiellt och redaktionellt content, med fokus på mailkanalen. Mer specifikt kommer dina arbetsuppgifter vara att skriva kreativa och informativa texter anpassade efter kanal och målgrupp. Utöver detta förväntas rollen utveckla, implementera och följa upp kommunikationsstrategier.

Och vad mer exakt kommer du få göra? Jo, exempelvis kommer du;

• Skapa innehåll (copy, bilder etc.) för digitala kanaler och dess olika målgrupper.

• Producera interaktiva och konverteringsbara element (exempelvis widgets) som bidrar till mål inom nyorder, leads och lojala prenumeranter.

• Skapa och upprätthålla varumärkenas tonalitet i text.

• Agera proaktivt för att hitta intressant innehåll som är relevant att kommunicera till varumärkens olika målgrupper.

• Utveckla och implementera långsiktiga

Vilka kvalifikationer vi tror att du har

• Minst tre års relevant arbetslivserfarenhet med utbildning inom digital kommunikation eller journalistik.

• Vass skribent med erfarenhet av att skapa, optimera och följa upp innehåll i digitala kanaler.

• Mycket goda kunskaper i svenska (tal och skrift).

• Kunskaper i bildbehandlingsprogram (t ex Photoshop eller Sketch) för att kunna producera bildmaterial.

• Djup förståelse för målgrupp och varumärke, vet vad som krävs för att nå ut, skapa intresse och effekt.

• Koll på det senaste gällande marknadskommunikation i digitala kanaler (med fördel kopplat till B2C). Förståelse för analys och uppföljning för att säkerställa att kommunikationen uppfyller de behov och mål som du själv tar fram.

 Övrig information

Tjänsten är en tillsvidareanställning och du rapporterar till Therese Mattisson, Head of marketing automation och Customer experience. Tjänsten är placerad i Bonnier News lokaler på Kungsholmen, i Tidningshuset bredvid DN-skrapan. På din framtida marknadsavdelning jobbar drygt 25 engagerade medarbetare som både utmanar och uppmuntrar varandra.
Bonnier News jobbar målmedvetet med frågor som berör mångfald och jämställdhet och ser gärna att det även är en drivkraft för dig. De jobbar aktivt för att ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Nå, hade du skrivit denna jobbannons bättre än oss? Då tror vi att du hade nailat den här rollen, och vi ser fram emot din ansökan!

 Om Bonnier News

Bonnier News värnar om det fria ordet och gör skillnad genom journalistik som når och berör många. De är Sveriges ledande mediehus, och med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når de miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Local skapar de även ett stort lokalt engagemang - från Sydsvenskan i söder till Örnsköldsviks Allehanda i norr. Förutom detta ger de även ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat m.fl.

"Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen."

 

The Place är Sveriges enda Worklife PartnerFör dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!

The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits över 30 år.

Vi tar avstånd från den traditionella bemanningsbranschen där kortsiktiga lösningar och människor reducerade till siffror blivit norm. I oss får du en Worklife Partner, vare sig du är kandidat, medarbetare eller kund.

nyckelord: digital copywriter, digital marknadsföring, digital content, skribent, photoshop, sketch, bildbehandlingsprogram

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Place AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 augusti 2021
  • Ansök senast: 19 september 2021

Liknande jobb


25 december 2024

Fundraising content manager/Projektledare insamling

Fundraising content manager/Projektledare insamling

24 december 2024

23 december 2024

23 december 2024